Crash Man skrev 2018-11-24 11:54:33 följande:
Under hela mitt vuxna liv har jag bara betalat tv-licens under fyra månaders tid. Jag har aldrig anmält tv-innehav, men en dag kom en gubbe och knackade på och frågade om jag hade en tv. Jag är inte så duktig på att ljuga så jag erkände. Några månader senare ringde jag radiotjänst och berättade att jag gått med i Jehovas Vittnen och att sekten jag var med i inte tlllät tv-innehav. sedan dess har jag inte betalat någon tv-avgift, men nu kommer jag tvingas.
Varför kan vi inte gör som i Storbrittanien och koda de statliga kanalerna, så de som vill kan beställa dem och resten av oss slipper.
De gånger jag tittar på SVT är Eurovision, större sportevenemang som OS eller fotbolls-vm och vissa politiska debatter. Det är ingenting som är värt 1300:-
Ja precis min tanke också. Varför inte koda kanalerna? Det finns väl säkert många som verkligen VILL se på SVT, särskilt äldre, men varför tvinga på alla detta om man aldrig ser på TV? Jag betalar inte licens sen ett år tillbaks och jag har ingen TV och saknar det inte heller. Jag vet inte varför de inte väljer att koda kanalerna här.