Vilka män faller extremfeminister för?
Bara nyfiken för om ni tror det finns ett mönster för vilka män dessa kvinnor faller för?
Bara nyfiken för om ni tror det finns ett mönster för vilka män dessa kvinnor faller för?
Extremfeminister med genuskod xx är påfallande ofta lesbiska.
Men jag måste bara fråga, idag i Sverige är inte typ alla män för att leva ett jämställt förhållande och vill dela på uppfostran av barn i den mån det går? Alla män i stort sett vill väl t ex att kvinnor och män ska tjäna lika mycket på lika villkor och det är väl ytterst få som anser att kvinnas roll är att stå hemma och laga mat och ensam ta hand om barnen? Eller har jag fel?
Men jag måste bara fråga, idag i Sverige är inte typ alla män för att leva ett jämställt förhållande och vill dela på uppfostran av barn i den mån det går? Alla män i stort sett vill väl t ex att kvinnor och män ska tjäna lika mycket på lika villkor och det är väl ytterst få som anser att kvinnas roll är att stå hemma och laga mat och ensam ta hand om barnen? Eller har jag fel?
Men det kan ju vara i så fall att dessa kvinnor hellre vill det, och att mannen är den som tjänar mest och därför är en bra inkomstkälla. Sen så har ju kvinnor en naturlig starkare koppling till sitt barn, det går nog inte att komma ifrån.
Det jag menade var att det finns nog få män som i Sverige hävdar att kvnnan ska stanna hemma och ha hand om hem och barn, bara för att det är hennes roll. Jag tror att om rollerna fortfarande är så så beror det till stor del på att förhållandena är så att det passar bäst så.
Tror du inte att om frun varit högpresterande affärskvinna som tjänade 4 ggr mer än mannen, att de hade försökt ordna det så att hon fick jobba och mannen vara hemma och ta hand om barnet? Samtidigt så måste ju barnet ammas, såvida mjölken finns lagrad redan, så kvinnan KAN ju inte vara borta längre tider med jobbet?
Mesiga män som de kan bossa runt antar jag. De vänsterkvinnor/feminister som gått på mig och min man har alltid en mesig "man" med sig som inte säger ett pip.
De flesta är troligtvis singlar. De enda män de kan få är väl mesarna och sånt som blivit över när vettiga kvinnor fått sitt.
Frågan är väl snarare vilka män som faller för extremfeministerna...
Detta är väl i överensstämmelse med mina egna iakttagelser. Vänsterkvinnor/feminister vill givetvis inte ha män som är jämställda, de vill ha en underdog som de kan leda i ett mentalt koppel, en man som alltid böjer sig och inte vågar säga emot.Många feminister är singlar eller ingår samkönade äktenskap.Ytterst få män, om man med män menar riktiga män. Men vissa blir glada vad de än får om alternativet är att vara ensam. Det finns även enstaka män med självskadebeteende och underkastelse som fetisch, de tänder på att vara dörrmatta och bli förnedrade.