Inlägg från: Anonym (Mannen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mannen)

Vilka män faller extremfeminister för?

Anonym (Anonym man) skrev 2018-11-22 12:16:36 följande:

Bara nyfiken för om ni tror det finns ett mönster för vilka män dessa kvinnor faller för?

Extremfeministerna gillar sin motsats såsom Jimmie Åkesson, Donald Trump och konservativa män som är män...

Värst är fjolliga män.
  • Anonym (Mannen)

Ska jag var ärlig så tror jag att Ebba Busch Thor och en del höger kvinnor kommer med den sunda feminismen. Jag tror de kan sätta fingret på de verkliga problemet utan manshat. Dessutom lyfter hon frågor där man kombinerar med att vara hemma med sina barn men ändå gör karriär. Jag spår i min spåkula att kvinnor kommer ha full lön när de är hemma för de som vill de första åren eller den förälder.

Samhället kommer värda sätta familj före karriär. De kommer inte vara feminister som sätter tonen utan höger kvinnorna.

• Anonym (Mannen)

Ska jag var ärlig så tror jag att Ebba Busch Thor och en del höger kvinnor kommer med den sunda feminismen. Jag tror de kan sätta fingret på de verkliga problemet utan manshat. Dessutom lyfter hon frågor där man kombinerar med att vara hemma med sina barn men ändå gör karriär. Jag spår i min spåkula att kvinnor kommer ha full lön när de är hemma för de som vill de första åren eller den förälder.

Samhället kommer värda sätta familj före karriär. De kommer inte vara feminister som sätter tonen utan höger kvinnorna.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Anonym man) skrev 2018-11-24 13:50:41 följande:

Men jag måste bara fråga, idag i Sverige är inte typ alla män för att leva ett jämställt förhållande och vill dela på uppfostran av barn i den mån det går? Alla män i stort sett vill väl t ex att kvinnor och män ska tjäna lika mycket på lika villkor och det är väl ytterst få som anser att kvinnas roll är att stå hemma och laga mat och ensam ta hand om barnen? Eller har jag fel?

Säger som min mamma och pappa är uppväxt i en traditionell kärnfamilj. Ett jävla tjöt om 50-50 hit och dit. Farsan gör de han är bra på och morsan de hon är bra behöver inte vara millimeter rättvisa och konstla till det. Ibland tar jämställdhets debatten de till de yttersta som man måste verkligen måste peta i alla småsaker. Farsan är händig sköter de praktiska snickrar, grejar med bilen och hjälper till när morsan behöver hjälp. Morsan lagar mat, tvättar och har hjälpt till att målat. Dom gör de dom är bäst på men behöver den andre hjälp så hjälper dom varandra. Ett jävla gnäll nu för tiden. Inte konstigt med så mycket skilsmässor. Från en som växt upp en i en stark tradionell kärnfamilj som feminister hatar..
Svar på tråden Vilka män faller extremfeminister för?