Inlägg från: Mimosa86 |Visa alla inlägg
  • Mimosa86

Vilka män faller extremfeminister för?

Anonym (kaj) skrev 2018-11-22 17:00:17 följande:

Soja-män, milöpartister, mesiga beta-män som sprang till fröken och sladdrade i småskolan...den sortens män är min teori

Ja för riktiga kvinnor vill ha hårda, elaka och egoistiska män dom bryter mer dem. Vilken kvinna vill inte ha det liksom?
  • Mimosa86
    BossHoss skrev 2018-11-22 14:18:37 följande:

En av dessa manshatares dumma saker är att gå på andra tjejer, vilket jag aldrig förstått mig på.

Tacka vet jag "lipstick feminist"

Vad är en manshatare? En kvinna som påtalar problem i vårt samhälle som vissa män utgör? Inte ens män som slår ihjäl kvinnor klassa som kvinnohatate så skulle vara väldigt intressant att få definitionen på en manshatare och vilka kriterie hon måste uppfylla.
  • Mimosa86
    Anonym (Anonym man) skrev 2018-11-22 18:35:41 följande:

Det här är väl ungefär vad en manshaterska är - www.expressen.se/omtalat/roster/sanna-23--det-har-ar-vad-jag-hatar-nar-jag-hatar-man/

Nä jag förstår faktiskt inte. Läste hela artikeln två gånger och inte någonstans i den löpande texten står att hon hatar män. Däremot skriver hon att hon hatar NÄR män hotat att döda henne, våldta henne, vill omvandla hennes sexualitet och hotat henne. NÄR män tar över, tystar henne. Hon beskriver mer irritation över sig själv att hon inte själv är starkare att sätta sig emot, käfta emot och vara stark. Enda texten där det står att hon hatar män är i rubriksättningen men ingenstans i texten.

Och om du läser texten, så tycker du nog också att hon har poäng att hata dessa saker som män kan göra. Hon utrycker att hon hatar att behöva vara rädd. Är det konstigt?

Jag trodde du skulle referera mig till en tjej som skulle skriva någo i stil med - män ska dö, kn*llas av araber och lidande som de jävla luder de är- typ något i stil med vad kvinnor får motta.

Nä du får hitta en annan referens till vad manshatare är. Alltså en kvinna som HATAR MÄN och inte HATAR VAD MÄN GÖR.
  • Mimosa86
    Anonym (Anonym man) skrev 2018-11-22 20:49:06 följande:

Jag tycker hennes text sammanfattar bra hur extremfeminster ser på det hela. Det finns nog få människor som bokstavligen hatar män (eller kvinnor), utan de hatar manligheten och det s.k. patriarkatet, och det hatar hon ju verkligen eller hur? Det är mycket i texten som är överdrivet och enligt hennes egen uppfattning.

Är det att vara extremfeminist att hata mäns våld? Att hata att behöva vara rädd? Att hata att inte få bli lämnad i fred och respekterad? Att hata att bli marginaliserad? Shit...då måste jag ju också vara extremfeminist, och mina vänner, och min man, och min pappa och faktiskt alla tjejer och killar jag känner.. hmm det visste jag inte.. Jag trodde faktiskt vi enbart var mänskliga.

För självklart så hatar väl alla den del av manlighet som förtrycker, sargat och förstör och kostar vårt samhälle multum? Gör inte du själv det? Du som man löper betydligts större risk än mig som kvinna att bli nerslagen av en annan man, tycker inte du själv att det är helt åt helvete och att något måste göras?

Om du som man gick ut och skrev en artikel i expressen om att du hatar den maktlöshet många fäder upplever i vårdnadstvister och att vi måste revidera föräldraskapet så det blir jämlikt. Tror du någon skulle kalla dig kvinnohatare? Tror du någon skulle kalla dig extrem patriarkal? Tror du att du skulle få hotbrev hemskicka til dig från arga kvinnor som önskar livet ur dig och din familj eller hota med att trycka upp diverse saker i din ändtarm?

Och min fråga kvarstår.. vad är en extremfeminist? För de åsikter skribenten skrev var ju liksom inte extrema utan fullt förståliga. Så jag väntar på att matas med massa exempel på hatiska kvinnor som vill skada och förtrycka män. Men det verkar ju inte dundra in förslag direkt...
Svar på tråden Vilka män faller extremfeminister för?