Anonym (extremfeminist) skrev 2018-11-23 13:10:07 följande:
Jag är med i en separatistfeministisk grupp på facebook där jag ibland HÄPNAR över manshatet. Jag har varit feminist i flera år och trodde att manshatet var en fördom, men det finns verkligen kvinnor som hatar män. Häpnadsväckande många av dem i den här gruppen är häpnadaväckande snygga, faktiskt, mycket mycket snyggare än jag själv är. De hatar män för att de har haft män som har behandlat dem illa, ofta fler än en man också för att manshatet verkligen ska få fäste hos dem.
Min slutsats blir att de hatar män av rimliga skäl, inte för att de är ratade av män utan av exakt den motsatta orsaken. Dessa kvinnor är de som först blir valda, kanske ofta på grund av sitt utseende...!
Även de som säger så, är mer manströtta än manshatare (enligt mig), de umgås ofta ändå med killar och har en pojkvän och respekterar män i sin yrkeskarriär.
De jag pratar om är de tjejer som går på andra tjejer, de som går på män för att de är män (alltså irl inte på nätet) de som inte respekterar personer i yrkeslivet för att de är män, de som skyller på att de inte kommit någonstans i livet på män (ofta arbetslösa socfall)
Alla de du pratar om har jag träffat, och de är verkligen inte manshatare som den stora grupp jag pratar om, det är lätt att på nätet vilja va med i en tillhörighet och därför skriva sådant, men att va utåtagerande om det IRL ... stor skillnad