Inlägg från: Snart nr 3 |Visa alla inlägg
  • Snart nr 3

Planerar barn sommar 2019 BF 2020

Vi har oxå bestämt att börja försöka till sommarn. Har två pojkar sen innan på 4år och 7år. Känns spännande att börja om när barnen blivit så stora:)

Hur mycket har ni andra börjat planera för eventuell bebis? Jag har bara börjat äta folsya än så länge.

• Snart nr 3
    Bope M skrev 2019-03-18 22:10:43 följande:

Spännande ! Jag har ätit folsyra i någon månad, har kikat lite på bebissaker och faktiskt köpt några plagg hihi..men inget mer , vet inte vad mer man kan göra riktigt ?? Vill förbereda mig så gott jag kan haha

Med första barnet började jag kollan vagn, bebisgrejer och så typ innan jag var gravid. Nu har man inte riktigt de fokuset:) Med första var vi tvungna att flytta för att få plats, så de var de en del i förberedelsen oxå
  • Snart nr 3
    Augustimamman skrev 2019-03-21 21:09:00 följande:

Då har ni nästan som oss mellan barnen, vi har två pojkar på 3 och 7 år. Känns både roligt och lite läskigt att börja om.

Inte planerat mer att vi pratat om att bygga om lite hemma och det visar sig bli en till. Sen har jag smygkollat på vagnar och kärat ner mig i Emmaljungas nxt90 eco=)

Ja, blir det bebis måste vi köpa lite grejer. Har inte sparat så mycket bebisgrejer sen sist.

Är er barn sugna på syskon? Mina pratar ganska ofta om att de vill ha en bebis.
  • Snart nr 3
    Augustimamman skrev 2019-03-21 21:01:08 följande:

Ja nu är det nära till april, synd bara att jag har ÄL sista april.... Två av mina bästa vänner är födda i december och har aldrig haft några bekymmer med det så förstår inte varför jag lyssnat på min man i denna fråga. Kanske helt enkelt börjar smygstarta lite nu=)

Man kan ju såklart inte planera exakt när man ska bli gravid och få barn. Men om man man kunde bestämma skulle jag få i maj, så kan man vara föräldraledig tvåvsommrar:)
Svar på tråden Planerar barn sommar 2019 BF 2020