Inlägg från: Mathilda999 |Visa alla inlägg
  • Mathilda999

Planerar barn sommar 2019 BF 2020

Vi planerar också att börja ha oskyddat sex runt maj/juni. Har haft min spiral i fem år i juni så dags att ta ut den i vilket fall.

Vi är ett par på 26 & 30, gifta och bor i hus, varit tillsammans i snart sex år. 

Längtar efter barn med livrädd för att lämna jobbet, någon som känner likadant? Mitt jobb är en stor del av min identitet, älskar att jobba. Mannen hemma har velat skaffa barn sedan vi träffades i princip så jag som fått oss att vänta Flört.

funderat på att plocka ut spiralen redan i april nu då jag börjar känna mer och mer att man bör förbereda sig på att det kan ta ett tag att bli gravid, åtminstone 7 månader som statistiken säger...

vad använder ni för preventivmedel idag?

• Mathilda999

Helt sant !

jag lyssnade på ett avsnitt av förlossningspodden om en mamma som kände att hon var bättre på sitt jobb än att vara mamma på grund av svår första tid med bebis och gick tillbaka till jobbet rätt snabbt, 2-3 månader. Så vill jag helst inte att det ska bli... 

Just nu vill man bara börja försöka, längtar mest över att ha gravidmage, planera och mysa inför bebis ankomst, åh.

Svar på tråden Planerar barn sommar 2019 BF 2020