Mathilda999 skrev 2019-02-11 21:15:56 följande:
Vi planerar också att börja ha oskyddat sex runt maj/juni. Har haft min spiral i fem år i juni så dags att ta ut den i vilket fall.
Vi är ett par på 26 & 30, gifta och bor i hus, varit tillsammans i snart sex år.
Längtar efter barn med livrädd för att lämna jobbet, någon som känner likadant? Mitt jobb är en stor del av min identitet, älskar att jobba. Mannen hemma har velat skaffa barn sedan vi träffades i princip så jag som fått oss att vänta .
funderat på att plocka ut spiralen redan i april nu då jag börjar känna mer och mer att man bör förbereda sig på att det kan ta ett tag att bli gravid, åtminstone 7 månader som statistiken säger...
vad använder ni för preventivmedel idag?
Jag kan ändå relatera lite till det du känner om jobbet haha! Jag gilllar egentligen inte barn särskilt mycket utan föredrar vuxna som man kan prata med, men det känns ju ändå som att ens eget barn är något helt annat. Kommer nog ändå sakna kontakten med vuxna och till viss del kunder också tror jag! Min sambo har också velat ha barn läääänge men det är jag som har varit den sansade hos oss också.
Jag slutade med p-piller typ augusti 2017 så rätt längesen nu. I början var vi jättenoga med kondom, natural cycles och säkra perioder men nu har vi i princip inget skydd. Han drar ut men det är typ... det enda haha. Tror också att det tar lång tid innan jag blir gravid, även om både mamman och syrran blev ?hoppsan?-gravida.