Inlägg från: viljaa |Visa alla inlägg
  • viljaa

Planerar barn sommar 2019 BF 2020

Halloj! Gud vad kul med en sån här tråd! Första barnet för oss också:) vi har inte försökt förut men har längtat sen vi var 19 ungefär. Nu är äntligen förutsättningarna rätt och vi ska börja försöka runt augusti tror vi. Vi fyller båda 25 och bor i en bra lägenhet där även en bebis får plats!

Jag slutade med p-piller aug 2017 och sen dess har vi haft kondom/säkra perioder. Ska bli så skönt att slippa planera kring sexet och bara njuta även de nu osäkra perioderna ;)

• viljaa
    Dellis93 skrev 2019-01-06 19:10:13 följande:

Åh va roligt ???????????? kan tänka mig att det blir en annan känsla att ha sex när man inte är skyddad ???? jag bara längtar så mkt! Kul att ser är fler som planerar ???? Trodde inte jag skulle få nått svar eller så ????

Ja precis, och känslan att man inte vet om denna gången blir en bebis eller inte! Längtar sååå mycket men har inte velat försöka innan då jag inte tyckt att vi kunnat ge bebisen det bästa livet... men nu närmare vi oss och man vet ju inte hur lång tid det tar innan det tar sig :) har fått för mig att det kommer ta tid för mig men har absolut inga belägg för det, haha! Har ni sett Kenzas video? Hon är ju gravid nu och när jag såg videon om deras resa blev jag sjukt nojig och vill börja nu :P
  • viljaa
    Mathilda999 skrev 2019-02-11 21:15:56 följande:

Vi planerar också att börja ha oskyddat sex runt maj/juni. Har haft min spiral i fem år i juni så dags att ta ut den i vilket fall.

Vi är ett par på 26 & 30, gifta och bor i hus, varit tillsammans i snart sex år. 

Längtar efter barn med livrädd för att lämna jobbet, någon som känner likadant? Mitt jobb är en stor del av min identitet, älskar att jobba. Mannen hemma har velat skaffa barn sedan vi träffades i princip så jag som fått oss att vänta .

funderat på att plocka ut spiralen redan i april nu då jag börjar känna mer och mer att man bör förbereda sig på att det kan ta ett tag att bli gravid, åtminstone 7 månader som statistiken säger...

vad använder ni för preventivmedel idag?

Jag kan ändå relatera lite till det du känner om jobbet haha! Jag gilllar egentligen inte barn särskilt mycket utan föredrar vuxna som man kan prata med, men det känns ju ändå som att ens eget barn är något helt annat. Kommer nog ändå sakna kontakten med vuxna och till viss del kunder också tror jag! Min sambo har också velat ha barn läääänge men det är jag som har varit den sansade hos oss också.

Jag slutade med p-piller typ augusti 2017 så rätt längesen nu. I början var vi jättenoga med kondom, natural cycles och säkra perioder men nu har vi i princip inget skydd. Han drar ut men det är typ... det enda haha. Tror också att det tar lång tid innan jag blir gravid, även om både mamman och syrran blev ?hoppsan?-gravida.
Svar på tråden Planerar barn sommar 2019 BF 2020