Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Så orolig för son som använder droger... ????

AndreaBD skrev 2018-11-16 20:45:33 följande:

Det behöver inte vara hel-katastrof. De flesta ungdomar dricker ibland och testar hasch. Jag har själv två vuxna barn med ADHD som också har gjort så. De har ändå blivit ordentliga vuxna. Viktigt är att du har en fortsatt någorlunda bra relation till honom. Prata med honom, gör något tillsammans och var inte för negativ. Visa lite förtroende för honom också, i situationer då man kan ha det. Han är ändå snart vuxen och måste börja ta ansvar själv. Även om det ibland verkar som om de inte behöver föräldrarna, så gör de det, i ganska hög grad, i den åldern. Så, håll en bra kontakt, var intresserad i vad han gör!

Det gör verkligen inte alls de flesta.
  • Anonym (anonym)
    AmericanMommy skrev 2018-11-17 01:25:01 följande:

Fast den tyngsta drogen han tar är ju adhd medicinen, den är oftast amfetamin. Det är ju mycket värre än både alkohol och hasch. Det skulle ju vara bra om han inte tog något av de 3 drogerna. Men det är svårt att få ungdomar att sluta dricka och röka på. Men jag håller med många i denna tråden att alkohol är är värre än hasch.

Fast det är ju troligtvis en läkare som gett honom det. En helt annan sak. Dumt att skriva så
  • Anonym (anonym)
    AndreaBD skrev 2018-11-17 12:21:16 följande:
    Och framför allt så vet man att de som INTE medicinerar verkligen har tendens att ta till droger som tonåringar eller unga vuxna. Och då är det oftast tyngre droger än hasch. En tonåring som medicinerar är mycket bättre än en som missbrukar.
    har jag sagt något annat?
  • Anonym (anonym)

jag menade ju att det är dumt att påstå att vanliga droger är bättre än den adhd mediicnen han fått.

• Anonym (anonym)
    AndreaBD skrev 2018-11-17 12:25:24 följande:
    Inte alls, jag höll med dig.
    Aha, trodde tvärtom när du citerade mig, men då missförstod jag bara.
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-11-17 12:40:34 följande:
    Vad gör verken inte alls de flesta?
    Anonym (anonym) skrev 2018-11-17 12:08:49 följande:
    Fast det är ju troligtvis en läkare som gett honom det. En helt annan sak. Dumt att skriva så
    Det spelar liksom ingen som helst roll om en läkare skrivit ut en substans, den har samma problematik OAVSETT om en läkare skrivit ut eller inte.

Är man inte läkare är det svårt och hävda som en behandlande att nått är mindre farligt.
    Men det finns andra sätt och komma fram till detta också.

Tar droger. Nej, men det är ju ändå självklart bättre än att man tar droger självl förstår du väl.
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-11-17 12:45:57 följande:

När jag läst beskrivningar eller hört dom, och de med ADHD.
    Så är det ofta hur dom beskriver hur tankarna saktar ned, och att de får känna sig normala helt plötsligt(som de troligtvis inte ens känt sedan före debuten)
    Och detta är ett problem för denna ADHD grupp, och de som upptäckt cannabis och blir stoppade.
    Så är det inte alls ovanligt de går vidare till annan drog, och som har en helt annan farlighet och kanske tom är dödlig.

Och detta sker ofta pga sjukvården inte lyckats ge adekvat hjälp till patienten.

Personen har inte fått sin adhd diagnos då menar du? har du adhd själv eller vad pratar du om? hur vet du allt detta? källa?
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-11-17 14:34:10 följande:

Bättre för vem?
    En substans kan gör skada oavsett om den är utskriven eller inte.
    Det är tom så att det är MASSOR som dör varje år av mediciner som läkare skrivit ut.
    Vi pratat om 500-1000 döda årligen och ungefär lika många skadade av läkemedel.

läkaren håller iallafall koll på läkemedlet och man vet vad det innehåller mer. vilket man inte vet med knark. sluta uppmana folk till knark på internet.
  • Anonym (anonym)

att jag tycker knark är skit borde du istället tycka är bra.

• Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-11-17 12:45:57 följande:

När jag läst beskrivningar eller hört dom, och de med ADHD.
    Så är det ofta hur dom beskriver hur tankarna saktar ned, och att de får känna sig normala helt plötsligt(som de troligtvis inte ens känt sedan före debuten)
    Och detta är ett problem för denna ADHD grupp, och de som upptäckt cannabis och blir stoppade.
    Så är det inte alls ovanligt de går vidare till annan drog, och som har en helt annan farlighet och kanske tom är dödlig.

Och detta sker ofta pga sjukvården inte lyckats ge adekvat hjälp till patienten.

personer får ju adhdmedicin.
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-11-17 14:42:21 följande:

Ingen aning vad du ens pratar om här, sen är min person irrelevant för sak.(Och nej)

Och vart har jag skrivit ingen ADHD diagnos finns där?
    Jag verkligen undrar, då jag pratar ENBART om problematik för personer med psykiska ohälsan ADHD i det citerade inlägget.

Så vad pratar du om ens?

ja, ditt inlägg pratade jag om. du skrev ganska otydligt.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Fd hasch brukare) skrev 2018-11-17 14:52:59 följande:
    Knark är drog. Drog är socker, kaffe, sex, ciggaretter, alkohol också, så antar att du inte gör något av det? Varför borde man tycka att det du anser är bra men det vi andra anser är dåligt? Förstår du inte att alla blev förda bakom ljuset vad gäller cannabis enbart p ga USA såg möjligheter att tjäna pengar på att ha en kamp mot detta. Syntet, läkemedel, pengar och makt. Men när dom nu har insett att det kostar mer än vad dom tjänar på kriget, (förutom läkemedelsbolagen) så legaliserar dom det. Allt handlar bara om pengar i slutändan, inte en enda bryr sig om den 2:a eller 3 personen som. Den får ögonkontakt med på stan t ex. Enbart sig själva och de dom känner. Men när pengar talar förvandlas folket enbart till dumma får som följer strömmen.
    De sakerna är tillåtna, det är inte knark. finns en anledning till det. Jag har inte ens provat röka, snusa eller droger. och det tänker jag inte göra heller. ganska stolt över det om jag får säga det själv. det ska man få vara också.
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-11-17 14:57:40 följande:

Nu pratar jag om skador och död, och att för en läkare inte alls innebär att det blir säkert i andra änden.

Och din avslutande menig har noll koppling till nått jag säger.

Och svaret är nej, jag uppmanar INGEN!!!

Du pratar bra om droger iallafall. Att det skulle vara bättre än läkemedel som är kollade. Det tycker jag verkligen inte. Det är ju jättebra att du inte uppmanar folk till det.
  • Anonym (anonym)
    klyban skrev 2018-11-17 14:59:23 följande:
    Så om cannabis skulle vara lagligt, så är du helt okey med en sådan konsumtion då?
    Om alkoholen hade kommit nu, så skulle det nog också vara olagligt. Det går att diskutera detta hur länge som helst. Jag vet faktiskt inte. Men att ta det bara sådär, är dumt.
Svar på tråden Så orolig för son som använder droger... ????