Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Vad ska du dra ner på? Soc kommer knappt täcka din nuvarande matkostnad.
Vad ska du dra ner på? Soc kommer knappt täcka din nuvarande matkostnad.
Jag köper en frys och hamstrar storpack t. ex., lagar i förväg billig mat. Då slipper jag köpa mat som är dyrare bara för att det går fortare att tillaga när jag har tidsbrist. T. ex. sedan om jag blir beviljad aktivitetsersättning så får jag ju mellanskillnaden retroaktivt.
Jag köper en frys och hamstrar storpack t. ex., lagar i förväg billig mat. Då slipper jag köpa mat som är dyrare bara för att det går fortare att tillaga när jag har tidsbrist. T. ex. sedan om jag blir beviljad aktivitetsersättning så får jag ju mellanskillnaden retroaktivt.
Jag menar typ när jag kommer hem efter daglig verksamhet och är trött då har jag lagat typ lax eller något annat som går fort/sköter sig själv och som kanske är lite dyrare i inköp. Utan stor frys har jag inte heller kunnat köpa typ 2 kg kyckling billigt och frysa in.
Räknar soc att ts haft överskott månne? Eller gäller inte det när det är bidrag?
Jag menar om man har särskilda skäl som jag har så kan man få helt CSN för deltid.
Har man en gång varit tvungen att få bidrag verkar det med alla regler och paragrafer hit och dit vara helt omöjligt att ta sig ur skiten. Samhället verkar vilja att man ska vara kvar i bidragsberoende för all evig tid.