Inlägg från: Bunny on speed |Visa alla inlägg
  • Bunny on speed

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Har du kollat vad du skulle få från soc? Alltså vilken summa.

Bunnies, it must be bunnies!
  • Bunny on speed
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-29 21:24:33 följande:

Ja det håller jag med om, med endel undrade hur jag skulle ha råd.

Ja, du har ju inte ens råd med en t-shirt och du vägrar köpa begagnat.
  • Bunny on speed

Räknar soc att ts haft överskott månne? Eller gäller inte det när det är bidrag?

• Bunny on speed

Du har inget jobb i Stockholm. Flytta. Finns många orter med billigare bostad.

• Bunny on speed
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-12-01 00:26:44 följande:

Men att komma till en arbetsplats där man känner sig behövd känns 100 ggr bättre allt annat i världen. Te. x. om man har varit sjuk en vecka och kommer tillbaka, att då få höra hur mycket som inte har fungerat när man var borta, hur mycket jag har saknats på arbetsplatsen osv. Det skulle vara en sak som gjorde att jag mådde bättre.

Var inte så säker på det. Den typen av "uppskattning", att ingen tar över mitt jobb om jag är borta och allt då faller, har fått mig sjukskriven för första gången i mitt liv . Då är jag ändå hyfsat stresstålig. Jag tycker om kollegor och arbetsuppgifterna men drömmer mardrömmar om jobbet.
  • Bunny on speed
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-12-02 20:58:30 följande:

Fast det kostar pengar och pengar har jag lixom inte överflöd av.

Jo du har 10 kronor till det
  • Bunny on speed
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-12-02 21:05:45 följande:

Ja men det är inte bara snickeriet som är trist, monotont, tråkigt osv. alla avdelningar/sysslor på den dagliga verksamheten är lika trista. Jag ser ju de andra avdelningarna varje dag jag är där och vad de sysslar med. Typ paketering av ljus. Vick ut kartonger som från början är platta. Textilverkstad (tänk syslöjd). osv.

Och som outbildad får man sällan särskilt stimulerande jobb.

Jag har städat hotellrum, varit dörr-till-dörr försäljare, vårdbiträde, reklamutdelare, kundservice på tele2. Alla dessa jobb har gett mig viktiga erfarenheter. Det handlar om inställning.
Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?