Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Att kursen failar och jag står helt utan framtida CSN innan kursen är avslutad.
Att kursen failar och jag står helt utan framtida CSN innan kursen är avslutad.
Därför att jag har studerat 50% och känner att detta är max vad jag klarar av.
Du kan omöjligt veta hur jag upplever det när jag studerar och vilket jag upplever fungerar bäst för mig.
Inte myndigheternas heller enligt vad dem har sagt till mig.
Jag får visst den uppföljning jag behöver. Jag fick senast idag återkoppling på en av övningarna jag hade skickat in.
Läraren skrev bl. a. följande i sin återkoppling på uppggiften:
"Bra jobbat med del 2. Du har hittat tydliga samband mellan dåtiden och nutiden. Du förklarar också tydligt hur du har tänkt, vilket är bra. Precis så är det tänkt att vi jobbar med historien. Utöver detta har du också dragit slutsatser om framtiden utifrån fakta om dåtid + fakta om nutid. Bra! Så jobbar vi med att dra slutsatser om framtiden. ------------------- Du kan: * Ge exempel på samband mellan dåtid och nutid. * Förklara samband mellan dåtid och nutid. * Dra slutsatser om hur sambandet kan utvecklas i framtiden genom att använda fakta om dåtid och fakta om nutid"
Vi träffas aldrig i och med att det inte fungerar så när man studerar distans via NTI.
Fast med mer utbildning kanske man kan starta något eget eller liknande. då behöver man inte vara beroende av att inte bli anställd. Hur jag skulle kunna göra en inkomst på detta eller med vad exakt vet jag dock inte. Men allt sådant kan man ju planera innan man startat eget. Kanske är detta ett bra alternativ, men jag vet inte.
Nej, med mer kunskap om te. x. samhällskunskap, historia osv. blir det lättare att starta ett eget företag och få det att fungera.
Jag har inte sagt att jag ska läsa historia på universitetet. Jag säger att det är bra att ha ha kunskap om historia och samhället för att ta några exempel. Detta får jag under min kid av komvuxstudier. Vad jag ska plugga sedan efter komvux har jag inte kommit fram till exakt än.