Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Jag är inte arbetsskygg. Det är det sista jag är.
Jag är inte arbetsskygg. Det är det sista jag är.
Lägsta lönen inom handel enligt följande länk är 83.05 per timme vilket blir ung. 6.500 per månad för heltid. Då måste man kunna få bostadstillägg/bidrag annars tvingas jag flytta och billigare kan jag inte få i Stockholms län eller det är mycket svårt.
Här är länken, glömde den: handels.se/pa-jobbet/lagstaloner/
Etersom som min hyra ligger på 4500 ungefär samt har räkningar plus att man ej kan få bostadsbidrag när man är över 30 om man ej har barn så kan jag knappt ta en lön på bara 6000 per mån. Dessutom blir den nog lägre för mig i och med att jag ej kommer jobba heltid. Dock måste ja ju kunna få någon typ av bidrag för resten av tiden jag ej orkar arbeta, typ sjukpenning. Dock går det knappt att leva på 6500. 2000 kr räcker inte till mat och räkningar.
Du är ju inte 16? Läs infon på sidan som du länkade
Fast om vi är två at i samma butik som båda är i samma ålder eller den ena är 19 och den andra är jag. Den som är 19 har gått ut gymnasiet vilket jag ej har. Får vi samma ingångslön? Den andre bör ju värderas högre än mig.
Så om den som är 19 har gymnasieutbildning blir dennes lön högre än min trots att de har regler om lägsta ingångslön? Alltså betyder bara lägsta ingångslön att de ej får gå under den summan men högre får de gå hur högt de vill?
Så om den som är 19 har gymnasieutbildning blir dennes lön högre än min trots att de har regler om lägsta ingångslön? Alltså betyder bara lägsta ingångslön att de ej får gå under den summan men högre får de gå hur högt de vill?
Hur är det med matematiken, ts? 83 kr/timme heltid (dvs 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan 4 veckor per månad, lite slarvigt) blir ju ca 13k före skatt, inte 6,5k.
Men vad är skillnaden på timlön och månadslön? Sådant är ju bra att veta.