Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Om du är så säker på att du kommer kunna både jobba och plugga finns det väl inget som hindrar att du söker de jobben NU? Istället för att gnälla på FK och AF.
Men jag är mycket säker på att det kommer fungera, men som sagt helt 100% kan man aldrig vara. Jag kanske till och för en fysisk sjukdom som hindrar mig från att studera, men FK kanske tycker att jag har sumpat mina chanser till bidrag eller att jag kan jobba ändå och därav blir nekad.
FK litar jag inte på alls.
Plugga kommer jag att klara av det vet jag.
Fixar du inte sömnen kommer du ju inte kunna plugga eller jobba. Du kommer inte kunna skaffa partner och barn. (Allt efter hur du beskrivit det.)
...men ändå tar du inte tag i det, inte ens med basal sömnhygien? Varför inte?
Men jag måste ha ett nytt läkarintyg nu snart för att kunna söka helt CSN för långsammare studier och kan inte vänta hur länge som helst. Tiden går och jag vill gärna börja studera innan min 30-årsdag. Så om jag bokar tid nu kanske, om jag ska ha en yngre läkare, får jag en tid i mars. Det är typ då jag vill börja studera. Sedan har CSN fyra veckors handläggning. Man måste studera minst 75% för att ha rätt till 100% studiemedel med läkarintyg. 75% är typ 300p vilket motsvarar typ 3 kurser. Distans i min kommun har intagning när som under året. Men om jag märker att distans inte är bra och jag vill hoppa på vanlig klassrumsundervisning i höst är det typ i aug det startar och då måste dessa tre distanskurser vara klara först.
TS? Varför bryr du dig inte ens om basal sömnhygien när det är så stort problem?
Då har du sökt nu då? För ansökningstiden till mars lär ha gått ut i januari.
För set första bor jag inte i Stockholms Stad utan i en kommun i Stockholms län. För det andra, vad ska jag då syssla med fram tills dess att jag kan börja studera, den dagliga verksamheten vill jag ju sluta helst innan jag ens hade börjat där. Jag vill bort där ifrån, nu.