Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Tillägg, skor för 1000kr är extremt dyra skor. Köp ett par för 2-300 kr alternativt begagnade på loppis eller myrorna för nån hundring.
Tillägg, skor för 1000kr är extremt dyra skor. Köp ett par för 2-300 kr alternativt begagnade på loppis eller myrorna för nån hundring.
Hur kan du lägga så mycket på frisör? Jag klipper mig 3 gånger per år.
"Pröva att studera med aktivitetsersättningNär man har haft aktivitetsersättning i minst ett år kan man få pröva att studera i högst sex månader med bibehållen ersättning. Det kallas för prövotid för studier. Man måste ansöka om prövotid innan studierna börjar. Om studierna går bra kan man sedan ansöka om vilande aktivitetsersättning för studier."
www.forsakringskassan.se/myndigheter/arbetsformedlingen/forsakring/aktivitetsersattning
Alltså att det bara räknas som att jag harhaft aktivitetsersättning sedan nya beslutet i jan?
Har man inte råd så har man inte. Mina billigare skor håller ändå bra även om de inte håller som 1000-krs kanske men det finns ju ingen garanti att de dyrare håller bättre egentligen. För den som fått sin diagnos sent och då haft försörjningsstöd istället så låter din ekonomi som väldigt privilegierad med få krav. Att klippa sig varje månad eller ens en gång i halvåret är inte direkt vanligt vid dålig ekonomi. Du lägger mycket pengar på mat och en frys skulle du spara in på väldigt fort.
Aktivitetsstöd är säkert jättebra men förstår att FK har en gräns vid 30, då bör arbetsförmågan redan vara utredd.
Du överanalyserar allt och det sätter mycket käppar för dig att ta dig framåt.
Du pratar med din hadläggare som borde kunna lagen.
Nu är det ju inte tränare jag hade tänkt att bli utan mer något i stil med det som eftersöks i annonsen jag la in tidigare i denna tråd.