Inlägg från: Anonym (Hur göra?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur göra?)

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Anonym (kp) skrev 2019-07-12 21:56:01 följande:

Ibland går inte saker som man vill och man får offra något för att överleva i övrigt. Det lär finnas billigare gym senare. Om du klarar av att betala dina viktiga räkningar och äta kan inte hänga på gymkortet.

Fast skulle jag senare få en stadig men låg ekonomi under senare studietid då blir det typ 309 kr som jag tvingas betala.
  • Anonym (Hur göra?)
    Tiina87 skrev 2019-07-12 21:58:43 följande:

Då skulle du ha valt komvux i din kommun. Dessutom finns inte NTI-skolan i Umeå enligt deras hemsida.

Jo dem finns i Umeå, men det har provlokal i Stockholm dit man åker vid slut- och nationella prov.

www.google.com/search&q=nti-skolan+ume%C3%A5&oq=nti-skolan+ume%C3%A5&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.3..0j0i22i30l2.2096.3410..3808...0.0..0.162.602.2j3......0....1.........0i71j0i67j0i30.t_-Xn_rQf8Q
  • Anonym (Hur göra?)
    Anonym (kp) skrev 2019-07-12 22:02:23 följande:

Du har ju tillgång till lärarna på Distans. Så den anpassningen hade skolan kanske kunnat göra om du frågat efter stöd.

Jag har ju redan tillgång till lärarna via telefon, mejl, Skype osv. Men detta hjälper ju inte mig att klara en högre takt.
  • Anonym (Hur göra?)
    Anonym (kp) skrev 2019-07-12 22:02:23 följande:

Du har ju tillgång till lärarna på Distans. Så den anpassningen hade skolan kanske kunnat göra om du frågat efter stöd.

Det räknas förresten inte som någon anpassning utan som något som ingår i kursen.
  • Anonym (Hur göra?)

Jag ser liksom inte vad mer de skulle kunna hjälpa mig med för att jag ska klara högre takt.

• Anonym (Hur göra?)
    Tiina87 skrev 2019-07-12 22:07:31 följande:

Det är.förvisso gymnasiet. Men å andra sidan kan det ju stå fel på NTI skolans hemsida.

Här är deras adress om du inte hittar; NTI-skolan lokalkontor Umeå

Nygatan 25
  • Anonym (Hur göra?)
    Anonym (Ana) skrev 2019-07-12 22:09:26 följande:

Gymkort är en lyxvara som du inte har råd med nu. Träna på utegym, köp hantlar och träna hemma, löpträning kostar inget etc.

Det är inte löpning jag tränar utan muskelbyggande. Jag märker det att jag pluggar mycket bättre efter gymmet än de dagar jag inte tränar alls. Jag tänker bättre efter gymmet osv.
  • Anonym (Hur göra?)
    Catnap skrev 2019-07-12 22:10:14 följande:

Om du nu tycker att det är så svårt med engelska, varför valde du det som första kurs?

Testa att plugga på 75% så får du mer från csn. Du får väl offra en del helger och fritid, men det får många studenter göra.

Därför att jag hade aktivitetsersättning och riskerade ej att bli utelåst från CSN om kursen skulle faila.
  • Anonym (Hur göra?)
    Tiina87 skrev 2019-07-12 22:11:09 följande:

Du får helt enkelt inse att distans är inget som fungerar för dig eftersom du behöver mer uppföljning än vad du kan få på distans.

På vilket sätt skulle mer uppföljning göra att jag blir piggare och orkar studera mer, eller kan studera samma % fast på kortare tid? Förklara gärna.
  • Anonym (Hur göra?)
    Tiina87 skrev 2019-07-12 22:11:09 följande:

Du får helt enkelt inse att distans är inget som fungerar för dig eftersom du behöver mer uppföljning än vad du kan få på distans.

Dessutom skulle det fungera ännu sämre att sitta i klassrum med 20-30 elever.
Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?