Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Vill bara säga: jättebra att du ångrade dig gällande kurstiden!
Vill bara säga: jättebra att du ångrade dig gällande kurstiden!
Jag har inte ångrat mig någon stans utan det är det ekonomiska som sätter käppar i hjulet. Hittar jag bara en lösning på det så skulle jag mycket väl kunna hoppa på studier så som jag har beskrivit i denna tråd.
t
Nej, det är fortfarande fel det du skriver om tid/omfattning. 100 poäng på 10 veckor är halvtid, dvs 50 %. Snälla, lita på oss när vi skriver!
Om 10 veckor hade varit 25% så hade heltid varit 2,5 veckor.
Elever på gymnasiet läser Eng 5 över ett år.
Känns det rimligt läsa in en sådan kurs på 2,5 veckor TS? Jag tror de flesta av oss tycker att ens 5 veckor är orimligt. Jag önskar alla läste 20 veckor för att ta till sig kunskaper och träna.
Jag läste precis att heltid för Komvuxstudier ligger på 20 timmar per vecka då stämmer det nog att 100 poäng blir 50% på 10 veckor.
När det gäller självstudier så finns det förresten ingen (läraren) som kan bekräfta för andra (arbetsgivarna) att jag faktiskt har studerat och hur mycket, studietakt osv. Det ändå som finns är ett betyg i kursen från prövningen. Det säger ju ingen om självstudiernas längt. Har jag självstuderat i åratal eller 10 veckor per kurs ingen kan veta det mer än det jag talar om.
Gällande prövningar: skulle säga att max 20% av mina elever i engelskans gymnasiekurser får E eller mer. Det är mer jobb än de flesta tror.
Spännande. Några tycks säkra på att ts är kvinna, andra man.
Hur kan du lägga så mycket på frisör? Jag klipper mig 3 gånger per år.
Därför att det är för stressigt på en sådan arbetsplats.