• Cecese

Uppta säten i onödan

Jag åker extremt sällan buss, händer max 2 gånger om året. Men när jag gör det sätter jag mej ytterst helt enkelt för att jag får panikångest om jag skulle sitta innerst och fel person sätter sig bredvid. 

• Cecese
    Velouria skrev 2018-11-15 21:03:36 följande:
    Vad jobbigt att känna så. Men okej. Då tror jag att "yttersittarna" (om jag får säga så) har lite ångest. Men nog signalerar även ni att "här är det upptaget, leta vidare". Många äldre personer, har jag märkt, har svårt att säga att de behöver sitta, samt många riktigt unga personer. Hur gör ni när ni ser att det börjar bli fullt i bussen/tåget/valfri färdmedel? Jag har märkt att både "yttersittarna" och de som placerar valfri artikel på sättet bredvid låtsas att de inte märker att många står upp, genom att antingen titta ner i mobilen eller titta ut genom fönstret. Under HELA sin färd.
    Som sagt så åker jag väldigt sällan. Jag skulle utan tvekan erbjuda inre platsen till äldre, någon med tydligt fysiskt behov, ett barn eller kvinnor. Killar och män klarar jag tyvärr väldigt sällan av att sitta bredvid så där skulle jag låtsas att inte se... Jag har tom svårt att sitta i väntrum om killar/män sätter sig i stolen bredvid och det har hänt att jag får stiga upp och gå iväg själv för att inte få total panik... 
  • Cecese
    Anonym (Sara) skrev 2018-11-15 21:23:20 följande:
    Varför?
    Varför vad? Du får nog ställa frågan tydligare
  • Cecese
    Anonym (Sara) skrev 2018-11-15 21:31:24 följande:
    Varför får du panik av killar/män, menar jag.
    Inte alla killar/män men tyvärr en del. Jag blev våldtagen förra året och efter det får jag panik av killar/män med vissa drag, viss kroppsbyggnad, visst kroppsspråk, viss lukt, viss klädstil etc... Jag jobbar på att bli kvitt det men det är inte helt borta än. 
Svar på tråden Uppta säten i onödan