IVF vintern 2018/2019
:'-((( 3 Jag beklagar.....Man kan ju blöda ändå men jag förstår om det känns kört.
:'-((( 3 Jag beklagar.....Man kan ju blöda ändå men jag förstår om det känns kört.
Jävla pisshelvete där kom mensen..... :''((((
Hoppar in här men vet inte hur mycket jag kommer skriva ännu. Varit med i IVF hösten 17 och sedan varje säsong fram till nu. Alla i trådarna har lyckats utom jag tror jag och det börjar kännas riktigt tungt efter att hela 2018 bestått av IVF. Fem behandlingar och fyra återföring men fortfarande ingen graviditet. Nu har vi tre frysta embryon som vi ska sätta in men vi vet ännu inte riktigt när då vi är helt slut och behöver en liten paus. Jag ska göra hysteroskopi i mitten av januari är det tänkt men tvekar just nu lite pga att jag fick en läkare jag inte känner mig trygg med. Samtidigt vill jag bara ha det gjort så vi kan hitta eventuellt fel och åtgärda det eller kunna sätta en månad för återföring så vi kan få en fast hållpunkt och släppa allt fram till dess. Usch för denna resa alltså.
Ja, tyvärr :( Jag vet den känslan. Haft den sen första insättningen.. Men samtidigt tänker jag att många kanske har svårt att tro att det någonsin ska funka. Särskilt om man "inte ens" haft ett missfall eller kemisk. Jag klarar inte heller av gravida eller småbarn. Inte en chans. Träffade en gravid ikväll på en julfest och kunde inte ens titta på henne. Kramade henne som hej och gick sen till en annan del av rummet...
Hysteroskopi är kameraundersökning av livmodern! Vet inte om jag ska hoppas på att de hittar något eller att allt ska se bra ut.. Vi har många olika problem. Få och slöa spermier, få ägg och stopp i ena äggledaren. Ni är oförklarligt va?
Väntad mens idag eller imorn. Kommer faktiskt ta paus en månad till. Känner att jag behöver det. Så ingen start denna mens. Trodde aldrig ja skulle säga den meningen självmant. Känner mig inte helt redo psykiskt samt relationsmässigt.. ja hejar på er fortfarande i tråden!! Kanske kan man hjälpa till men någon fråga för er förstagångare :) heja er!! Kram
Ni som gjort äggplock förut, hur mådde ni dagen efter? Kunde ni jobba som vanligt?
Äggplock idag, allt gick bra men är öm och svullen nu. 13 ägg hittades, får veta om befruktning imorgon. Spermaprovet var extremt bra sa dom!
Hej!
Jag vänder mig till er som har genomgått FET. Jag testade imorse positivt på ägglossningsstickor och när jag ringde sa att jag ska dit för återföring på måndag... Jag tycker att det känns sent. När hade ni återföring när ni gjorde FET?
Hej :) vet någon av er vilket protokoll man får? Jag har bra amh och alla andra tester normala. Har egen äl och regelbunden mens!
Okej, är gonal f det vanliga eller? :)
Okej, tack för svar. Hur gick det för dig då? :)
Hej tjejer!!! Jag är på sprutdag 4 idag och har en fråga. Hur var era känslor under tiden?? Idag är mina känslor KAOS! känner typ att jag inte vill bli gravid?!?