mulin skrev 2019-02-15 21:18:31 följande:
Jo, tyvärr är det så, håller tummarna att ni inte ska behöva många försök, tycker att månaderna flyger iväg trots att man tycker det går sakta.
Okej, svårt med arbetsplatsen tycker jag, inte jättesugen på att gå in på det men ju längre det går ju svårare kommer det bli. Jag jobbar på industri med majoriteten män, och min chef har Hållt tystnadsplikten sådär förut. Men jag tror han skulle kunna vara tyst om detta. Hur är det med era vänner och familj då? Vet de något?
Ja samma här, för tillfället ser jag allt ned skräckblandad förtjusning!
Tack! Ja, hoppas det går bra för oss. Min stress kommer nog accelerera rätt fort om försöken misslyckas.
Jag jobbar på kontor med endast kvinnliga medarbetare, så nästan raka motsatsen mot dig! Jobbigt om du inte känner att du kan lita på din chef! Isf skulle jag också dra mig för det. Du kanske inte behöver säga exakt vad det gäller utan säga att du genomgår en behandling men inte vill gå in på detaljer? Jag har berättat för mina vänner (har fyra vänner med ivf bebisar så det var nästan en självklarhet) och för mina föräldrar (har en nära relation till min mamma och vet att hon undrade hur vi tänker kring barn och så). Jag tycker det känns skönt att ens närmaste vet och är insatta i vad som händer, tänker att dom är ett bättre stöd då om det blir misslyckade försök eller komplikationer.
Försöker sova men har nyss tagit sprutan och känner hur det spänner och svider lite i magtrakten så blir nog vaken en stund till...