lilagrodautanben skrev 2019-01-20 19:42:02 följande:
Så många bra alternativ! Trombyl fick jag med näst yngsta och det gick bra. Har tre barn sedan innan så det blir inget via landstinget tyvärr. Min första orsakade tyvärr något som kallas för autoimmunisering då mitt immunförsvar skyddar mig mot ALLT! Skitbra mot bakterier och virus men jättedåligt om man vill behålla ett barn. Maken har toppenspermier då vi kollade när näst yngsta och yngsta skulle bli till.
Mycket är ju pga att vi har barn sedan tidigare som vi går privat hos fertläkare då inte många landsting tar emot någon som redan har barn. Så nu kör jag fullt ut på hormoner och hoppas verkligen att behålla ett barn snart! Det gör ju psykiskt ont när man blöder ut ett embryo var och varannan månad.. i vecka 5, 7, 8, 6,4,7,6 och9..
Om du har problem med immunförsvaret så be din läkare skriva ut prednisolon åt dig.
Vi är många kvinnor som har immunproblem och fertilitetsproblem och vi samlas i Atentråden. Många av oss har åkt till Aten för utredning och sen fått behandling med intralipiddropp, prednisolon, fragmin och trombyl.
Mitt överaktiva immunförsvar har orsakat att jag fått 6 missfall. Så vi har gjort immunutredning i både Aten och London.
Läs gärna boken " is your body babyfriendly" finns på Bokus för ca 200kr. Den verättar allt om immunproblem och fertilitetsproblem och vad man kan göra, och vilka mediciner som kan användas.