Upprepade missfall, följas åt och stötta?
Har en läkare som hjälper oss nu sedan våran dotters hjärta bara stannade 5 dagar innan beräknad förlossning, prover har tagits på henne och på mig. Hade varit lättare om man vetat orsak så man kunnat undvika det nästa gång. Läkaren säger bara att jag haft jäkla otur.Har tagit oss snart 4 år, tar det like lång tid igen så är det kört för oss, då får vi nog inga barn.Tar progestronkräm och har fått trombyl utskriven,Tog första tabletten samma dag jag började blöda.Blöder som en vanlig mens nu. Har ett inplanerat ultraljud nästa vecka, får svar då om det möjligtvis finns ngt levande där eller inte.
Blir gravid ganska lätt men sen slutar det bara.
Vi har sen gjort bättre utredningar i Aten, Riga och London och fått veta att mitt immunförsvar är problemet, som stöter bort embryot. Oftast behöver man börja med medicinerna innan man blir gravid tex Trombyl.
Nu hoppas jag det går bra denna gång för dig, men om det inte gör det så kan jag tipsa dig om att göra ivfSerums Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar med posten till labbet i Aten. För man kan ha baciller därinne utan symtom och utan att de svenska testerna visat något. Om man har baciller så kan de störa implantationen när embryot försöker fästa och då kan det bli minus eller missfall.
Testet kostar 300 euro och då ingår receptskrivning om baciller hittas. Googla på ivfserum infection screening för mer info.