Upprepade missfall, följas åt och stötta?
Jag har oxå haft flera missfall (3st). Har gjort utredning i Sverige och Danmark.
Jag har oxå haft flera missfall (3st). Har gjort utredning i Sverige och Danmark.
Hur går det för dig Emma? Ska du ta ditt första ivig-dropp snart?
Ja, Blomman kollade upp det sa hon och det fanns inte att få tag på i december, skulle komma in nån gång under januari, men kan ju vara i slutet av januari?.
Dr Gorgy glömde nämna att jag måste ta ett Tuberkulostest och ett Insuline resistancetest först innan jag börjar med behandlingen. Så försöker nu kolla upp om jag kan ta det i Sverige eller om jag måste resa till London för att ta det.
Eftersom jag vid Dr Gorgys utredning gjorde biopsi på slemhinnan och förhöjda NK-celler hittades så ska jag ta 2 Humirasprutor, men innan man tar Humira måste man först ta ett Tuberkulostest.
Jag testade positivt för PAI-1 vid utredningen och då måste man ta ett insuline resistancetest för att se om man behöver ta Metformintabletter.
Jag vet tyvärr inte hur lång hållbarheten på ivig är.
Men om du blivit immuniserad, fick du ingen spruta mot det?
Kolla upp ditt amh-värde, på cd3. Äggen blir ju färre och sämre med kvinnans ålder.
Amh ska tas på CD3. Progesteron på CD21.
Progesteron utsöndras efter ägglossning, så du kommer att få ett helt felaktigt resultat om man tar det före ägglossning. Svenska gyn är inte så kunniga tyvärr.
Hej! Denna tråd har varit död ett tag, hur går det för er?
Jag är gravid igen och kan inte tänka på något annat än allt som har med graviditet och missfall och göra så vore skönt att prata med lite folk om det.
Kram
Det kallas Kemisk graviditet om det kommer ut (blöder ut) innan man gjort vul och sett foster i v.7-8.Jag har haft 1 kemisk graviditet i v.5.
Gör man vul och ser foster utan hjärtslag i v.8+0 kallas det MA (missed abortion).
Ser man endast tom hinnsäck på vul kallas det Ofostrig graviditet. Det har jag haft två gånger, 1 gång i v.10 och en gång i v.11.
Det kan kallas både missfall och kemisk graviditet.
Missfall innebär bara att graviditeten avbröts spontant och kom ut innan en viss vecka. (Tror det är v.20).
När det gått över en viss vecka kallas det istället för SENT missfall.
Kemisk graviditet beskriver i vilken vecka det hände och att det var innan du gjort vul och sett foster med hjärtslag.
Ja, det stämmer.