Inlägg från: Anonym (Längtar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtar)

Hur skulle ni göra? Försöka bli gravid direkt efter missfall eller vänta ?

miniilo86 skrev 2018-11-14 10:52:29 följande:

Hej!

Jag fick ett tidigt missfall förra veckan. Mitt första. Läkaren sa att vi skulle vänta med att bli gravida tills efter första mensen. En annan läkare sa att det inte spelar någon roll. Samt en barnmorska . De sa att det inte alls ökar risk för missfall om man blir gravid direkt efter ditt missfall. Innan sin mens. Att det bara är svårare att räkna ut.

Jag mår både psykiskt och fysiskt bra och så fort jag slutar blöda vill jag ha sex med min sambo igen. Jag blir dock gravid väldigt lätt. Har blivit det på första försöket med mina barn.

Någon som blivit gravid direkt efter sitt missfall utan mens? Ökat risken för missfall? Hur skulle ni göra ?

Om en läkare och en barnmorska sagt att det går bra att köra på så hade jag kört direkt när jag började blöda. De hade ju inte sagt det om det var farligt. Antagligen hade den andra läkaren någon annan agenda med att ni skulle vänta- att det är bättre psykiskt eller att det är lättare att ha koll på ägglossning eller nåt.

Jag kan inte ens komma på vad som skulle kunna vara problemet. Ett tidigt missfall kan ju inte vara så mycket värre för kroppen än en mens?

Lycka till!
Svar på tråden Hur skulle ni göra? Försöka bli gravid direkt efter missfall eller vänta ?