Inlägg från: Anonym (Osäker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Osäker)

Hjälp Angående gemensamvårdnad

Hej ! Jag har precis fått barn och dax att skriva på faderskapet på Soc men nu till dilemmat . Pappan vill ha gemensamvårdnad men han visar inget intresse för barnet han vill bara ha föräldradagar värkar de som . Vi bor inte tillsammans och har inget förhållande . Vad är rätt att göra ? Går ej prata med han !

• Svar på tråden Hjälp Angående gemensamvårdnad
  • Anonym (Osäker)
    mammatill6 skrev 2018-11-13 10:26:11 följande:

Fast så enkelt är det inte . Skriver du inte på kan han ta det vidare. Han har väl lika stor rätt till sitt barn som du. Är väl jättebra om han vill ta utbpappaledighet.

Vet bara inte hur de ska fungera att han är pappaledig han tog tex dom 10 dagarna man får vi barnens födelse men tog inte hand om barnet utan satt hemma bara
  • Anonym (Osäker)
    Kjell2 skrev 2018-11-13 10:26:41 följande:

Kan ni inte prata med varandra om ert gemensamma barn skulle jag inte rekommendera GV.

Va är GV ?
  • Anonym (Osäker)
    Kjell2 skrev 2018-11-13 10:26:41 följande:

Kan ni inte prata med varandra om ert gemensamma barn skulle jag inte rekommendera GV.

Nu fattade jag att du nog menade gemensam vårdnad
  • Anonym (Osäker)

Han fick gemensamvårdnad jag fick alla dagarna han kunde ge mig MEN han träffar inte barnet alls så känns ju lagom kul att ha gemensamvårdnad när vi inte har någon kontakt . Jag trodde ju att hans intresse skulle komma om han fick gemensamvårdnad men där trodde jag fel suck

• Anonym (Osäker)

Jag vet jag va dum som gick på gemensamvårdnad ! Hoppas på att få tillbaka ensamvårdnad försöker prata med honom om det men inte lätt då de enda kommunikation är via sms :/

• Anonym (Osäker)
    Anonym (Pappa) skrev 2018-12-19 11:35:25 följande:

Men då finns det ändå viss kommunikation, jag har varit med om när det inte ens fungerat med sms.

Försök att prata med honom ur barnets perspektiv och hur ni tillsammans ska göra det bästa för ert lilla barn.

Han svarar inte på sånna frågor på sms :/ frågar inte ens hur barnet mår . Har sakt han måste ringa till socialen om at vi ska ändra tillbaka vårdnaden till mig han påstår han har ringt men inte fått tag på någon . Jag får ringa efter julen
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Pappa) skrev 2018-12-23 21:20:09 följande:

Det är familjerätten (som förvisso lyder under socialtjänsten) som hanterar frågor som dessa, så ring dit så får du vägledning hur du ska göra.

God Jul till dig och Ert lilla underverk

Tack får ringa efter helgerna och detsamma till dig
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Mamman) skrev 2019-01-15 02:11:14 följande:

Vad du än gör! Skriv inte på!!

Har ju tyvärr skrivit på redan men familjerätten är underrättad så väntar post ifrån dom
Svar på tråden Hjälp Angående gemensamvårdnad