Vårdepp skrev 2018-11-13 08:59:41 följande:
Ok, så det var betydligt längre än vad jag trodde att man skulle ta den. Jag har en flaska, vilket jag tror är för en månad. Men jag vet inte om jag klarar av att ta den en hel månad, för nu är jag på dag 5 och är så nere och sur att jag går och tänker på gammal skit hela dagarna. Saken är att jag vill bli gravid, och har mycket lite tid kvar om ens någon med tanke på att jag är 44 år, men det är något som är skumt. Jag har AMH på 1,15 och FSH på 7,0 och jag tycker att det är konstigt att det aldrig skulle komma ett enda bra ägg med tanke på äggreserven.
Men åter till endometrioset. Vad bra att du har blivit frisk. Det står överallt jag läser att det inte går, och att även om det stryps så kommer det tillbaka, eftersom det beror på östrogendominans. Men då finns det ju en medicin som botar. Blev du även opererad 93 för att ta bort endometrios eller var det bara medicinen som tog bort det?
Jag gjorde operation för att få diagnos- enda sättet. Minns inte om de tog bort nåt. Men från helvetesont och besök på akuten till NOLL ont i massor med år efteråt betyder ju att det försvann.
Spraya en månad tror jag inte skulle ha effekt, det är för kort tid. Det är extremt svårt att bli gravid vid 44
p.ga att äggen är gamla. Du kanske ska fundera på ÄD? Vi fick 2 barn på det viset.