Knarkande barn.
Ja, återfall då
Om Barnet mår dåligt pga skolsituationen - red ut och hjälp till, kanske behöver hen byta skola? Få läxhjälp? Nya kompisar?
Barnet mår dåligt pga att föräldern har gått bort - hjälp barnet att sörja. Det tar tid att gråta färdigt..
Det är bara att finnas till hands.
Diagnos? Har barnet ngn diagnos - sök professionell hjälp. Kanske behöver barnet utredas, medicineras. Det är inte lätt att få hjälp...
Jag har ett eget barn som hamnade i knarkträsket. Jag fick fightas med näbbar och klor för att få hjälp, bl a var jag tvungen att söka upp lokala politiker, chefer på soc mfl. för att få hjälp och inte dö. Det var i särklass det hemskaste perioden i mitt liv.
Lång story kort - behandlingshemmen var värdelösa skräckexempel, men vi överlevde mot alla odds,
Idag är det slutknarkat, där lillknarkaren själv bestämt att sluta, och lämnade även sina knarkarkopmisar självmant.
men sviterna finns kvar... Psykiskt ohälsa spökar i bakgrunden och förmodligen även diagnoser som bipolär 2, ocd, adhd mm. Det blev något bättre med mediciner.
Jag lider med alla vars barn hamnar i knarkets klor och jag önskar jag kunde göra något.
Kram <3