• klyban

Knarkande barn.

Anonym (Mamman) skrev 2018-11-12 18:19:01 följande:
    Barnet bli behandlat som den person det är.
    Tycker det är oviktig info här.
    Barnet mår dåligt pga diagnos, skolsituation och avliden förälder.

I en sådan här situation så måste man rikta in sig på diagnosen och hjälpa han. med detta.
    Cannabisen är bara en symtom på ett illamående, vad är det för en diagnos vi pratar om?
    Undrar då vi kan kanske få en del ur en sådan, och hur du mer ska gå vidare för minska eller få bort cannabisen ur hans liv

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Xx) skrev 2018-11-13 00:57:48 följande:
    Ja, återfall då
    Om Barnet mår dåligt pga skolsituationen - red ut och hjälp till, kanske behöver hen byta skola? Få läxhjälp? Nya kompisar?

Barnet mår dåligt pga att föräldern har gått bort - hjälp barnet att sörja. Det tar tid att gråta färdigt..
    Det är bara att finnas till hands.

Diagnos? Har barnet ngn diagnos - sök professionell hjälp. Kanske behöver barnet utredas, medicineras. Det är inte lätt att få hjälp...

Jag har ett eget barn som hamnade i knarkträsket. Jag fick fightas med näbbar och klor för att få hjälp, bl a var jag tvungen att söka upp lokala politiker, chefer på soc mfl. för att få hjälp och inte dö. Det var i särklass det hemskaste perioden i mitt liv.

Lång story kort - behandlingshemmen var värdelösa skräckexempel, men vi överlevde mot alla odds,

Idag är det slutknarkat, där lillknarkaren själv bestämt att sluta, och lämnade även sina knarkarkopmisar självmant.
    men sviterna finns kvar... Psykiskt ohälsa spökar i bakgrunden och förmodligen även diagnoser som bipolär 2, ocd, adhd mm. Det blev något bättre med mediciner.

Jag lider med alla vars barn hamnar i knarkets klor och jag önskar jag kunde göra något.
    Kram <3

Vad betyder sviterna finns kvar, och sen drar du upp genetiska psykiska diagnoser?
    Kan nog lugnt säga att detta droganvändandet berodde på redan psykisk ohälsa, dvs typ en symtom.

Om man har en psykisk ohälsa i grunden, så är droger/alkohol nått dessa kan sugas in i.
    Och även gör i betydligt högre uträckning än den "friska" befolkningen, man brukar säga man är dubbelt så trolig att börja med droger o0mman har en psykiskohälsa i botten, och i en problematisk sådan.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Xx) skrev 2018-11-13 12:35:20 följande:
    Allt jag bad dig om att lämna mina inlägg för dina gissningar ifred! Så fort det pratas om droger, så ploppar du upp som gubben i lådan! smile5.gif

Om missbruket debuterar vid 13-15års åldern, och symtom på psykiskt sjukdom inträder vid 18-19- åldern.... vad kom först då? DU behöver inte svara, tack!

Du har otroligt liten respekt och empati för människor som råkat ut för den skiten och har egna omfattande erfarenheter från olika håll. Du har ingen aning om vad jag vet, har läst och vad jag har sett.

Kapa inte TS tråd för DINA DISKUSSIONER
    utan skapa egna trådar. smile1.gif

Jag gissar inte, som så, utan jag ställer frågeställningar och berättar fakta.
    Och vissa saker är väldigt vanligt med väldigt unga som tar droger.

Jag bara berättar vad man redan vet om droger och psykisk ohälsa.
    Saken är att det inte finns ämnen i cannabis som ritar om ens DNA och ger en genetiska sjukdomar.

Har långt mer respekt för detta än du har, jag hjälpt många få kontroll på överkonsumtion här på familjeliv och slutat,
    Och detta blir rätt intressant med att du säger "Du har ingen aning...", saken är att jag har en mycket stor kunskapsnivå på område.

Ditt intresse för mig verkar grunda sig i nått annat.
    Även om du inte vill diskutera med någon, så är det enkelt och låta bli.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Xx) skrev 2018-11-13 22:04:12 följande:
    Precis. Någon? Det är återigen bara du. Men du diskuterar inte, du predikar. :-P

Jag är ledsen för att jag driver med dig här! Du vet, det är också sviterna från mitt barns missbrukatid som gör sig påmind här! Så trött på alla cannabisälskare.

- Inget personligt- må gott!

Nej, du gör en tolkning som du inte har ens kompetensen att uttala dig om.
    Men kanske du ska visa vart denna predikan är, förra gången jag bad dig om detta så kom inget.

Driver?
    Det är vanligt att en del undviker en faktabaserad diskussion.
    Ta bara detta att du kallar mig för cannabisälskare, du klarar ju inte ens av att föra en diskussion med något jag sagt.
    Utan känner dig manad att hitta på eget och detta kallas lägga orden i mun.
    Jag röker ju inte ens cannabis, bara en sådan sak.

Hur ska jag ta detta personligt, jag kan inte hjälpa du inte är så beläst.
    Men väl en erfarenhet, på en person.
    Jag varit med såpass läge och diskuterat så¨dana här saker, och såpass många jag hjälp på detta.

Jag är 100% bekväm med fakta.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Xx) skrev 2018-11-13 22:21:58 följande:
    ////sorry, Jag råkade manipulera din text där ovan, klyban, det var inte meningen. Jag skulle bara citera och lägga till mina kommentarer. Men den blev fel - det ser ut som du skrivit allt.

Eftersom jag inte kan behärska mig riktigt än, så lämnar jag ämnet. Någon vacker dag kommer jag att skriva en bok om min tid som missbrukarens-mamma. :-P

Som du såg försökte jag rätta till det.

Enda du måste inse, det finns mer än en väg till att undvika missbruk.
    Du har presenterat en som fungerade för er situation, men min erfarenhet är tyvärr att den metoden kan även innebär allt är över också.
    Att barnet drar iväg i sitt missbruk och aldrig kommer tillbaka.

Det är här ifrån som jag säger att man ska samtala med varandra innan man upp anten.
    För en sak jag lärt mig, det är enklare uppa anten, än börja med all-in(för då har man inget mer och komma med).
    Men all-in det fungerar, men låååångt ifrån alltid eller ens nära, därför ska man ALLTID trippa lätt fram på tårna i början.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Mamman) skrev 2018-11-14 06:21:23 följande:
    Tack för att ni delade era tankar.

Vi har förhoppningsvis löst problemet nu, så ni behöver inte komma med fler svar.
    De som varit i liknande situation som svarat här finner jag stöd i svaren. Några andra svar har varit helt orelevanta.
    Verkade vara ett lämna som berör men som sagt så blickar vi framåt nu.

För framtiden är det viktigt ni har denna diagnos under kontroll, då det är ganska uppenbart att detta med cannabis är en symtom av detta.
    Då det är galet många med diagnoser som fastnar i droger då de inte får adekvat hjälp av sjukvården för sin psykiska ohälsa.

hur många meter var det?
Svar på tråden Knarkande barn.