Inlägg från: Anonym (Vet inte om jag har rätt att ångra mig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet inte om jag har rätt att ångra mig)

Köpa någonting till en hemlös person - Ångra sig efteråt efter att denne par sig illa åt?

Hej!

Ikväll när jag var på väg hem, så kom det fram en tiggare. Jag hade inga kontanter men vi stod precis utanför pressbyrån. Så jag bad honom att följa med mig så kunde han få välja vad han ville ha.

Han började väsnas: ''De kommer sätta snuten på mig!!!! Fattar du! Snuten!!! De har någonting emot oss uteliggare som tigger. Skulle du vilja det?!?! Att SNUTEN kommer?!?!?! VAA?!?!?!?!''.

Min tanke for upp i mig att säga i något stil med: Jag ångrande mig just. Jag vill inte köpa någonting till dig''. Men jag fick snabbt en andra tanke om att denne förmodligen behöver få i sig någonting och att jag bör ha i åtanke om att denne förmodligen är påverkad och förmodligen haft en tuff dag. Så jag gick in i Pressbyrån och köpte någonting.

Jag försöker säga till mig själv att jag gjorde en god gärning och att han nu åtminstone klarar sig någon timme, förhoppningsvis.

Men jag har ingen aning.

Ena delen av mig säger att jag tillät mig bli överkörd och borde ha stått upp för mig själv.

Medan den andre delen sa åt mig att jag borde bara låta det va. Man kan stå upp för sig själv, men att köpa någonting till en hemlös person är bara positivt.

Jag vet inte om jag hade känt mig dum eller bra att ha stått upp emot en hemlös person.

Men som jag känner nu, vet jag inte alls hur givande det var att köpa till någon sådan typ.

Nu när jag skriver av mig, gick känslan till neutrala känslor - BARA positivt att denne fick någonting ätbart.

Svar på tråden Köpa någonting till en hemlös person - Ångra sig efteråt efter att denne par sig illa åt?