Det här med att bjuda barnens kompisar på mat...
Jag blir alltid lika förbluffad när min dotters kompisar kommer hem till oss vid en förutbestämd tid och inte har ätit. Själv skulle jag aldrig skicka hem min dotter till någon och bara utgå ifrån att hon får mat där - det känns inte rätt mot mitt barn som riskerar att få gå hungrig. Hon hade en kompis som åt mellanmål och fika hos oss massor av gånger (och mat några få ggr) för att kompisen var hos oss mycket mer än tvärtom. När min dotter var där hade hon ätit lunch innan, men hon var där i 5 timmar och fick ETT ÄPPLE! Det var inget spontant besök heller utan föräldrarna visste vilken tid och dag. Till TS: tror inte föräldrar vars barn har specialkost förväntar sig att barnet ska få mat hos andra?
För oss var det inget problem dock.
Jag har alltid sett till att MINA barn har ätit innan lek, och aldrig förväntat mig att dom ska få mat när dom är hos kompisar. Så vida vi inte bestämt det.
Iaf. Dotterns kompis som var här jämt. Och alltid åt här var som sagt inget problem.
Och jag är extra glad för det nu. När jag vet varför hon alltid var hos oss. Hennes pappa är alkolist.
Och dom hade det inte lätt hemma.
Så jag är verkligen glad att jag inte dömde.
Man vet aldrig hur andra verkligen har det.