Inlägg från: murof |Visa alla inlägg
  • murof

Ska bli pappa, är glad men vill göra faderskapstest

ja tycker det ska vara obligatoriskt. 

Vi hade en het diskussion om det när jag sa att jag ville ha det. för att ha samma rätt till vetskap och att aldrig hamna i en situation där jag börjar tvivla på mig själv i svaga ögonblick . Det handlar inte om misstro mot sin partner för mig utan en misstro och osäkerhet hos mig själv, vill aldrig behöva känna tvivel bara.

så jag kommer ta faderskapstest helt klart 

• murof

alla är olika och olika starka psykiskt . finns många män som har haft dåligt självförtroende och liknande som kan hamna i dom tanke banorna. 

"tänk om jag inte skulle vara pappa till mitt barn" för dom kan aldrig veta utan ett faderskaps test. det handlar inte om otrohets tankar utan att man tvivlar på sig själv i svaga stunder eller efter uppbrott eller bråk . 

jag tror faderskapstest kan göra mer nytta än skada för många. 

finns fäder som känt ett starkare band efter ett faderskap . 

och dessa tankar kan snurras igång lätt.  när man tex diskuterar med kollegor att man väntar barn och någon kläcker ur sig om man ska göra faderskap. en sådan konversation kan plantera något som man i framtiden kan undra över.

Om eran partner inte är den som alltid är stark och självsäker så tycker jag det kan vara rätt fint att du själv föreslår faderskap av den anledningen . 

tänk själv om du inte hade kunnat veta till 100% att du är mamman till ditt barn ,du kan bara gå på det din sambo säger ,både nu och i framtiden. alla kan känna tvivel ,obefogat/befogat. handlar inte om att man inte litar på varandra. bara att man har svårt att lita på sig själv

Svar på tråden Ska bli pappa, är glad men vill göra faderskapstest