• Linda2barnsmamma

Gravid v9 med fjärde barnet, nån mer?

Hej!

Gravid v9 idag (8+1). Det är vårat fjärde barn. Gjorde vul idag för att se hur långt gånget det var.

Inskrivning 29 nov, kub den 3e december. :)

Vill gärna ha någon att diskutera tankar med. Nervös som sjutton trots att det inte är första

• Svar på tråden Gravid v9 med fjärde barnet, nån mer?
  • Zakopane

Hej hej, jag väntar också nr 4, vecka 14 nu, bf i slutet på maj 2019.

Har barn födda 2006, 2008 och 2018. Är född 1977!

• Linda2barnsmamma
    puffen2009 skrev 2018-11-21 20:22:12 följande:

Tack! Ja det ska bli mysigt med en sladdis Vad sa de äldre syskonen hos er när ni berättade? Här berättade vi igår och tonåringen blev chockad men de blev glada alla tre

Vår äldsta trodde vi skojade med henne. :) men hon blev glad. Mellersta har adhd och bryr sig inte så mycket. Hehe... Minsta är ju 9 månader så han blir nog glad för ett syskon i framtiden
  • Linda2barnsmamma
    Zakopane skrev 2018-11-22 14:13:09 följande:

Hej hej, jag väntar också nr 4, vecka 14 nu, bf i slutet på maj 2019.

Har barn födda 2006, 2008 och 2018. Är född 1977!

Vad roligt! Du har oxå som jah. Mina är födda - 10 och - 11 och sedan ett hopp till - 18 ... Är 20 månader mellan dom stora och det blir 16 månader mellan den sista och bebisen i magen :)
  • Beasmith86

Väntar också barn nr 4. Är dock imuniserad och har så höga värden redan nu i vecka 11+5 så vet inte om det kommer gå vägen. Men jag håller tummarna!! Går allt bra harjag BF den 6 Juni men kommer få kejsarsnitt så antar bebisen kommer lite tidigare kanske på min egen födelsedag 1 juni :D Haha.

Mina andra barn är födda 11,12 och 16 :)

Roligt och följas åt här.

• Linda2barnsmamma
    Beasmith86 skrev 2018-11-22 14:35:16 följande:

Väntar också barn nr 4. Är dock imuniserad och har så höga värden redan nu i vecka 11+5 så vet inte om det kommer gå vägen. Men jag håller tummarna!! Går allt bra harjag BF den 6 Juni men kommer få kejsarsnitt så antar bebisen kommer lite tidigare kanske på min egen födelsedag 1 juni :D Haha.

Hej. Du är med i juni tråden va!? välkommen hit. Ja det är skönt att ha några att diskutera saker med. Som alla har nr 4 i magen :)

Jag hoppas det går vägen för dig. Har du något mer ultra inbokat?! :)
  • Beasmith86
    Linda2barnsmamma skrev 2018-11-22 16:07:02 följande:

Hej. Du är med i juni tråden va!? välkommen hit. Ja det är skönt att ha några att diskutera saker med. Som alla har nr 4 i magen :)

Jag hoppas det går vägen för dig. Har du något mer ultra inbokat?! :)

Haha ja visst tyckte jag kände igen ditt namn i den andra gruppen :D

Jag har ultraljud inbokat på måndag är 26 och på Onsdag den 28 (då är de KUB) jag är sjukt nervös att något är fel redan nu med fostret och att jag kommer få dåliga besked :/ men jag måste ändå våga hoppas det ska gå vägen.

Såg i mina journaler jag har inbokade ultraljud en gång i veckan ändå fram tills den 3 januari 2019 så är ju bra de tar det på allvar detta.

Hur mår du? :)
  • frökenBea
    Beasmith86 skrev 2018-11-22 14:35:16 följande:

Hej Beasmith!

Vad är imuniserad och vad är det för höga värden som kan göra att det inte går vägen?
  • Beasmith86
    frökenBea skrev 2018-11-22 19:50:27 följande:

Hej Beasmith!

Vad är imuniserad och vad är det för höga värden som kan göra att det inte går vägen?

Imuniserad betyder att jag bildar antikroppar emot Barnet vilket gör att bebisen kan drabbas av blodbrist vilket kan innebära man måste ge bebisen blod när den ligger i magen. Dock kan inte detta göras fören man är över vecka 18.

Bebisen kan också födas och behöva byta blod. Ökar risken för att man får plocka ut bebisen väldigt tidigt då de mår dåligt I magen.

Min dotter föddes och hade lågt HB men behövde aldrig byta blod. Men i den graviditeten låg mitt titrar värde( är ett värde man mäter antikropparna i mitt blod) på 250 som högst för att sedan sjunka till 64. Nu i vecka 11 ligger mitt värde redan på 512 vilket innebär att det är stor risk att det inte kommer gå vägen alls. Jag har en E-immunisering men har 0 positiv blodgrupp vilket gör det inte går och ta någon spruta emot vilket man kan göra om man har en D-immunisering.

Går det inte vägen nu kommer jag inte kunna få fler barn för varje ny graviditet ökar risken för en ännu svårare imunisering. Det är otroligt påfrestande detta och känner mig så ledsen och orolig. Har ju 3 barn också som behöver ha en glad mamma men känner just nu att jag inte kan riktigt vara glad :/
  • Linda2barnsmamma
    Beasmith86 skrev 2018-11-22 16:15:48 följande:

Haha ja visst tyckte jag kände igen ditt namn i den andra gruppen :D

Jag har ultraljud inbokat på måndag är 26 och på Onsdag den 28 (då är de KUB) jag är sjukt nervös att något är fel redan nu med fostret och att jag kommer få dåliga besked :/ men jag måste ändå våga hoppas det ska gå vägen.

Såg i mina journaler jag har inbokade ultraljud en gång i veckan ändå fram tills den 3 januari 2019 så är ju bra de tar det på allvar detta.

Hur mår du? :)

... Då håller vi alla tår o tummar på att det det bra ut.

Jag har inskrivning den 29e och kub den 3e dec. Jag är Oxå jätte nervös... Trots att jag såg hjärtat ticka så fint i v 8 så är Ja skit nervös rent ut sagt... Konstigt egentligen, är mer nervös för varje graviditet som går... Urk.

Mår så fruktansvärt illa hela tiden... Blir lite bättre när ja äter men sen kommer det efter vara för Att ja åt...

Har ju en liten pojke här på 9 månader och 2 flickor som är 7 o 8, så tiden går relativt fort Ändå, men sen kommer kvällen då man ligger och funderar och målar upp värsta cenariot... Undra varför man inte bara kan njuta istället... Men är väl så människan är skapt eller nått..

Nä nu ska ja va lite positiv... ska in o trängas med resten av befolkningen idag... 3 barn och massa folk.. Lär Väl somna ovaggat ikväll :)
  • frökenBea
    Beasmith86 skrev 2018-11-22 20:38:42 följande:

Imuniserad betyder att jag bildar antikroppar emot Barnet vilket gör att bebisen kan drabbas av blodbrist vilket kan innebära man måste ge bebisen blod när den ligger i magen. Dock kan inte detta göras fören man är över vecka 18.

Bebisen kan också födas och behöva byta blod. Ökar risken för att man får plocka ut bebisen väldigt tidigt då de mår dåligt I magen.

Min dotter föddes och hade lågt HB men behövde aldrig byta blod. Men i den graviditeten låg mitt titrar värde( är ett värde man mäter antikropparna i mitt blod) på 250 som högst för att sedan sjunka till 64. Nu i vecka 11 ligger mitt värde redan på 512 vilket innebär att det är stor risk att det inte kommer gå vägen alls. Jag har en E-immunisering men har 0 positiv blodgrupp vilket gör det inte går och ta någon spruta emot vilket man kan göra om man har en D-immunisering.

Går det inte vägen nu kommer jag inte kunna få fler barn för varje ny graviditet ökar risken för en ännu svårare imunisering. Det är otroligt påfrestande detta och känner mig så ledsen och orolig. Har ju 3 barn också som behöver ha en glad mamma men känner just nu att jag inte kan riktigt vara glad :/

Ojdå... :( fy vad jobbigt! Håller tummarna för er och hoppas det går vägen :)
Svar på tråden Gravid v9 med fjärde barnet, nån mer?