• Anonym (Ana)

Vi vill att varderas särkullbarn ej ska ärva arvslott!

Anonym (Ylva/TS) skrev 2018-11-05 20:46:30 följande:
    Men den som vet, vet ju utan att jag behöver visa. Jag är inte ute efter "den som gissar närmast", gissa det kan jag med göra.
    Då kanske du ska fråga någon som sysslar med detta som yrke? Dvs ta kontakt med en advokat som faktiskt har rätt svar.
  • Anonym (Ana)
    Anonym (Ylva/TS) skrev 2018-11-05 22:05:19 följande:
    Ja för du är ju definitivt inte en av de som själv erfarit mitt dilemma. Varför ger du mig "råd"?
    Då jag inte kan något om detta så ger jag dig inga råd gällande din specifika fråga utan föreslår att du frågar en yrkeskunnig. Du verkar frustrerad och arg över att du inte får "rätt" svar, så istället för att bli otrevlig kanske du ska fråga någon som faktiskt ska kunna svara på frågan.

Gjorde en snabb googling och du kanske hittar ditt svar här:

avtal24.se/viktigt-att-veta-gallande-sarkullbarn-testamente-och-arv

seb.se/privat/ekonomikollen/familj-och-juridik/sarkullbarn-tank-pa-det-har
  • Anonym (Ana)
    Anonym (Ylva/TS) skrev 2018-11-05 22:16:23 följande:
    Otrevlig? Ska man bara säga ja tack och amen för att man startar en tråd? Ska man inte ha ett kritiskt tänkande? Jag ifrågasätter hur jag vill om jag anser att det är fel. Inget konstigt med det, snarare konstigt med tvärtom.
    Precis, otrevlig. Båda dina svar till mig är otrevliga i tonen. Man kan säga samma sak på flera sätt men du väljer att hugga på en gång.

Kontakta en jurist, betala ett par tusenlappar och få bra hjälp. Skulle aldrig sätta min tillit när det gäller så här viktiga saker till främlingar på ett internetforum.
Svar på tråden Vi vill att varderas särkullbarn ej ska ärva arvslott!