• New  Dawn

Frågor till sexlösa män i förhållanden

Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-04 05:07:24 följande:

Jag vill absolut inte vara dum utan bara m undrar om du funderat på om din tjej verkligen njuter av sex. Sen jag träffade min kille så har jag faktisk också undvikit sex eftersom det aldrig blir särskilt bra . De gånger vi haft det e det enbart för hans skull. Fråga henne om du kan göra nåt bättre. Jag väntar själv intensivt på den frågan från min kille.

Jag undrar också varför inte du säger något?

Varför i hela världen har du sex bara för hans skull? Tycker du inte att sex är till lika mycket för kvinnor?

Låter "tjurigt" att vänta på en fråga.

Hur skulle du vilja att erat sexliv förändrades?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Hmm) skrev 2018-11-04 11:04:29 följande:

Se mitt svar ovan. Och ja vi har pratat om detta hur många gånger och år som helst.

Uttömmande svar...

Är kommunikationen på denna nivå förstår jag att det blir svårt.

Jag har debatterat men många män, som berättar att de pratat såå mycket om sex, samt provat "allt", men det är ytterst få som kan återge något av detta. Det är ytterst få gånger någon kan berätta NÅGOT om alla deras samtal.

Att mannen klagar över att de har för lite sex och kvinnan säger att hon ska bättra sig är inget samtal.
  • New  Dawn
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-04 11:24:07 följande:

Jag har nämnt vissa grejer när det blir fel i stunden och lite hintat om vissa saker. Men jag önskar ett mera samtal där han startar upp det för då skulle det bli lättare att både få vissa svar och att påpeka annat.

Som det e nu tycker jag lite synd om honom när han får gå utan. Sen e det ju mysigt ändå ibland.

Jag skulle nog önska att han fick kånna vad jag känner men det e ju omöjligt.

Jag skulle vilja att han va mer lyhörd och försiktig kom ihåg vad som inte funkade förra gången. Jag skulle nog vilja att själva sexet inte höll på så länge. Jag kommer ändå inte med penetration och om han håller på för länge kommer det ta låång tid innan det funkar nästa gång.

Ja, visst kan det vara skönt att den andre tar upp något, men du kan inte bara vänta på det. Eftersom han inte tar upp det, måste du.

Okej. Du vill inte att själva sexet ska hålla på så länge. Jag antar att du menar samlaget. Jag tror detta är en typisk sak som kvinnor håller inne med, för det är så svårt. Ännu svårare blir det om det kommer fram flera år senare, då ni haft samlag regelbundet, och du då måste säga att du egentligen inte gillat det så mycket.

Prova ha sex utan samlag. Det kan öppna upp för nya känslor och till slut även längtan för samlag, då det inte längre är blir något centralt som styr all njutning.

Du kan inte ha sex för att det är synd om honom. Det är totalt fel och kommer leda till ett sexliv som bara går utför.
  • New  Dawn
    Anonym (Hmm) skrev 2018-11-04 11:02:39 följande:

Ok, förlåt, då misstolkade jag andemeningen i ditt inlägg.

Vi har pratat om det flera gånger, som jag skrev så vill hon ha sex och mer sex men det är bara i teorin för det blir aldrig av något sen om inte jag tar initiativet. Men jag har tröttnat på att vara ensidigt drivande i, jag vill det ska vara ömsesidigt.

Frågar du mig har vi ett uselt samliv, frågar du henne så är det helt okey eftersom hon tror vi har sex ofta men irl har vi det i stort sett aldrig.

Om man ska utgå ifrån detta, låter det som att hon vill ha mer sex, men att du ska ta initiativ, men du vill däremotvinte det.

Hon kanske skulle trivas bättre med någon som tyckte om att initiera sex.

Sedan kan det ju helt enkelt vara att ni har olika uppfattning vad som är lagom frekvens. Ingen av er vill möta varandra. Låter som att både de sexuella preferenserna är olika, och kommunikationen är usel.
  • New  Dawn
    FreshLinen skrev 2018-11-04 14:35:04 följande:

Eller så är hon inte attraherad av dig längre. Hon ser inte dig som en sexuell varelse mer. Du är kanske en bra förälder, bra man i lvrigt, bra vän, bekväm att bo med, bra förhållandematwrial etc.

Eller så är hon den typen av person som är lojal o inte bryter upp familjen/förhållandet i första taget. Hon stannar så länge ingen annan uppvaktar henne, först då kanske hon börjar fundera.

Jag garanterar att hon hade haft sex med en ny man om ni bryter upp. Sen kanske hon tröttnar efter några år. Och då börjar det om igen. Så tror Jag att kvinnor fungerar.

Visst kan det bero på att kärleken och attraktionen försvunnit, men så kan det vara från mannens sida också. Hans känslor kanske också svalnat. Män som vill ha sex behöver inte alltid älska kvinnan. Han kan ibland bara vilja ha sex i största allmänhet. Jag tror många sexproblem egentligen är mer kärleksproblem. Jag har sårt att se att man älskar någon, men ändå inte vill ha någon närhet. Då är det inte bara ett sexlustproblem.

Jag vet hur du tänker. Det har vi debatterat förr. Du anser att problemen ligger i kvinnans sexuella natur.

Först och främst fungerar inte alla som du, men de som gör det bör berätta hur de fungerar, för de nya män de ingår relation med. Dvs att de har svårt att känna sexlust efter några år. Då vet han vad han ger sig in i. En del är inte medvetna om det, men personer som du, som har saken klar för sig, borde berätta tidigt, eller helt enkelt inte inleda långvariga fasta relationer.

Jag tror att vissa kvinnor, som tröttnar på sex, skulle kunna fortsätta ha lust om sexlivet var tillräckligt skönt. Om man tex får så sköna orgasmer som jag, kan man inte vara utan det. Det blir en drog och en längtan.
  • New  Dawn
    FreshLinen skrev 2018-11-04 15:27:38 följande:

Jo vi har diskuterat detta förr du o jag, men ändå verkar du ha misstolkat.

Du har fel i att jag är en sån person. Jag hade fantastisk sex med mitt ex. Det var tack vare honom som kag vågade öppna mig sexuellt o har den relationen till sex jag har idag. Och vi var ihop länge. Men sista åren slutade hag tända på honom som du vet. Men kag trodde att det var fel på mig. Först kroppsligt men sen psykiskt. Och han spädde på det väldans. Jag mådde skit. Hade vi sex så fick jag orgasm o det var skönt men känslan före och efter var ren ångest. Jag var överlycklig de gångerna kag hade mågot att skylla på så jag slapp ha press på mig.

För att korta ner inlägget så hade jag inte den blekaste aning om att jag älskade att ha sex egentligen. Det förstod jag mär jag träffade min nuvarande sambo! Plötsligt kände jag spontan kåthet, jag Ville ta på honom, sitta nära o kramas osv.

Kvinnor har lätt för att lura sig själv. Medvetet o omedvetet. Och det gäller inte bara sex utan andra saker som uppvaktni g, städhjälp osv. Man hittar bortförklaringar till mannens o ens egna beteende.

Du new dawn kanske inte kan relatera till minskad lust pga attraktion?

Jag förstår att du tappade attraktionen till ditt ex. Du beskrev honom följande i din tråd:

"Jag har både fibromyalgi, hjärtfel, och depressioner. Men allt det fick jag för att jag levde med en jävul till man. I nästan 15år stod jag ut med allt möjligt, som du kanske inte kan föreställa dig,"

Du beskrev också att han klagade på att han inte ens kunde städa pga sexuell frustration.

Jag har svårt att se kärleken. Jag fattar inte att du INTE tyckte att det var relationen och kärleken som brast. För dig handlade allt om sexlust och attraktion. Obegripligt.

Du skriver först att du hade fantastiskt sex med ditt ex och att det var han som fick dig att öppna dig sexuellt och anledningen att du har så bra relation till sex som du har i dag.(!)

Några rader nedan skriver du att du inte hade den blekaste aning om att du älskade ha sex. (?) Det förstod du när du träffade din nuvarande sambo( Samma sak igen?! !) Plötsligt kände du spontan kåthet och Ville ta på honom, sitta nära o kramas osv.

Du uttrycker på samma sätt om ditt ex som din nuvarande! Snacka om att lura sig själv. Har du berättat för din nuvarande man att du antagligen kommer tappa lusten till sex om några år.

Jag, personligen, vill inte ha närhet med den jag inte älskar, (eller känner mig älskad av) och då blir sexet lidande. Jag tappar lusten till närhet om jag inte älskar. Jag tappar också lusten om jag inte känner mig älskad. Den icksexuella närheten måste funka om sexet ska vara bra.

Jag tror inte orgasmer ensamt duger. Vill man inte vara nära varandra och får ångest, hjälper det givetvis inte tillfälliga känslor av orgasm. Jag personligen kan inte få jättesköna orgasmer om jag inte trivs med närheten. Däremot kan behovet av sex finnas kvar och jag kan ha sex och få orgasm pga en inre drift, men kärlekslösa relationer kan, för mig, inte räddas av driften att vilja ha sex. Tomheten finns ändå.
  • New  Dawn
    FreshLinen skrev 2018-11-04 16:53:29 följande:

Kortfattat: jag älskade inte exet. Så enkelt är svaret! Kärlek existerade inte. Det var min första riktiga förhållande. Jag visste inte bättre.

Vi hade fantastisk sex flera år, men jag kände aldrig den spontana kåtheten o närhetstörsten som kag gör nu.

Min sambo o jag var vänner innan vi blev ett par. Han vet mycket väl om hur mitt förra förhållande var. Han kan inte fatta att exet kunde vara så blind att han inte förstod att det var ?slut? flera år innan. Skulle jag mot förmodan tappa lusten igen så har vi redan kommit lverrens om att sära på oss innan båda får ångest över det.

Jag gör inte om samma misstag en gång till!

Ja, men då var det ju KÄRLEKEN som var problemet. Jag tycker det är viktigt att fundera på vilka bakomliggande känslor som egentligen är problemet... och det är olika.

Ibland kanske man inte ens är rätt för varandra. Jag tror det är lättare att det blir fel när man träffas unga. Finns tom statistik som visar att par som träffas senare har bätte förutsättningar.

Ibland kan tom lusten minska, just pga att kärleken från den som vill ha sex är för låg.

Jag tycker det är både tråkigt och märkligt att du dömer ut kvinnors sexlust och påstår att den försvinner efter några år, men ändå tror på din egen.(!) Nu (plötsligt,) tror du inte att det kommer bli så för dig, vilket ju egentligen strider mot det du skrev först. Varför är din nuvarande relation ett undantag?

Du skriver att du inte fick naturlig sexlust i din första relation. Så funkar du.

Jag, som motsats till dig, kunde ha sex trots att kärleken brast, just pga min inre drift...Däremot blev det inte gångbart i längden, när känslorna och kärleken saknades.

För andra kanske det är just sexkvaliteten som är problemet. Jag har läst om kvinnor som vill ha närhet, tom hångla ibland, men inte uppskattar sexet som sådant.

Jag tycker det är ganska avgörande hur man känner för annan närhet, även om inte heller det säger allt.
  • New  Dawn
    Anonym (Hmm) skrev 2018-11-04 23:37:55 följande:

Jag tar gärna intiativ men inte år ut och år in. Det får inte bli enkelriktat. Ska man ha ett samliv så måste det till ett engagemang från båda.

Klart vi har olika uppfattning om vad som är lagom. Hon tror att vi har sex ofta fast vi i stort sett aldrig har det. Hon vill ha sex ofta och vill ändra på sig men gör det aldrig.

Jag vill inte kalla kommunikationen usel men den leder inte till något. Mycket snack men lite verkstad.

Nej, du kanske inte vill ta initiativ jämt, så det är inget alternativ för dig, men det kan vara ett alternativ för andra. Tex är det ofta så i olika grader av D/s relationer. Vissa behöver "starthjälp" för att få igång lusten. Hon måste dock vilja detta och förmedla det.

Låter märkligt att hon tycker att ni har sex ofta, fast ni aldrig har det. Det är inte ens något att diskutera. Om ni inte haft sex på flera månader kan hon omöjligt säga att det är ofta.

Okej, så hon vill ändra på sig...men då bör ni prata om varför hon inte gör det. Alltså vilka känslor som ligger bakom.

Om det handlar om sex och sexlust, så kanske det är så att hon inte har tillräckligt med lust för att våga. Det kan vara svårt att ta initiativ om man måste backa. Då riskerar hon att du blir besviken och frustrerad. Ni borde prata hur ni hanterar dessa situationer. Ska hon tex bara tillfredställa dig då, eller blir du bara avtänd då? Hur skulle det funka om ni kunde ha initim närhet utan att det behöver leda till sex tex.

Med tanke på ditt svar till FreshLinen är det troligt att det finns större känslomässiga problem mellan er. Alltså att hon, du, eller båda, egentligen inte längre älskar varandra. Inte tillräckligt i alla fall. Sådant är svårt att prata om, men om relationen inte är bra måste man, förr eller senare, göra det. Då kan man vara ganska rak och säga att man inte trivs i relationen för att man inte känner sig älskad. Man kan berätta att man känner distans, tomhet, eller liknande. Dock bör du fundera på varför DU vill leva kvar i relationen. Älskar du henne.(på rätt sätt). Fundera på varför du vill stanna i relationen. Är det för hus, ekonomi, för det sociala livet, barn, eller svårigheter att hitta någon annan, ligger svaret i era sexuella problem delvis där...Om svaret dessutom blir detsamma för henne finns det ingen chans i världen att ni ska få igång ett levande sexliv.
  • New  Dawn
    FreshLinen skrev 2018-11-05 09:38:52 följande:

Hur kan något man inte saknar vara ett problem?

Att du orkar vända på varje sten du hittar?!

Allt du skriver om mitt liv är helt snurrigt. Jag orkar inte förklara för dig fler gånger.

Vad menar du med att det man inte saknar inte kan vara något problem. Jag är lite osäker på vad du menar här.

Menar du att det inte var något problem att du inte ville ha sex i din förra relation? Du har ju beskrivit ångesten kring sex och hur du vände ut och in på dig själv. Ditt ex var missnöjd osv.

Menar du att det inte var något problem att det inte fanns kärlek? Du verkar ju nöjd med att ni lämnade varandra, så nog hade ni problem i relationen. Plötsligt var det inget problem för dig i din förra relation för du saknade inget?!?!?

Nej, man kan ju göra som dig. Inte vända på någon sten alls utan helt sonika skriva hurcdu tror att kvinnor sexualitet fungerar. Att man tänder på någon ny sedan tappar attraktionen och tröttnar. Träffar någon ny osv.

Det märkliga är att du beskriver att just detta hänt dig, men ändå att du inte fungerar så, som du beskriver att kvinnor gör. Du uttrycker dig snurrigt.
  • New  Dawn
    FreshLinen skrev 2018-11-06 08:21:57 följande:

Du påstår saker om mig och sätter dina egna ord på det. Men det gör mig bara upprörd. Antingen är jag extremt dålig på att uttrycka mig eller så läser du och tolkar om texterna i ditt huvud?! Det känns inte bra i vilket fall som helst.

Du tror att alla kvinnor funkar som du och jag tror samma om mig. Att jag skriver det i trådar betyder inte att det finns andra kvinnor som tänker lika. Jag har följt många trådar där attraktionen har varit en stor betydelse för sexlivet men du fortsätter att säga att d är brist på kärlek. Fatta att inte alla kvinnor måste ha kärlek för att kunna ha sex. Man kan känna annan kärlek än sexuellt för att kunna stanna ihop. Dessutom är många kvinnor lojala och det sista de vill är att bryta upp familjen. Då åtsidosätter de sig själva. Påstå nu inte att jag har fel och försök analysera texten och hitta egna ord. Då kommer vi ingen vart.

Om du svarade på mina reflektioner och frågor skulle det gå mycket bättre.

Jag vet att det finns relationer där attraktion och spänning tom är helt avgörande för sexlusten. En del kvinnor och män behöver det för att hålla lusten vid liv. Jag har pratat med kvinnor som är helt öppna med detta. Vissa tappar lusten redan när den första förälskelsen är över. De har ibland blivit så i relation efter relation.

Däremot vet jag att bristande sexlust också ofta kan vara ett resultat av, ett symtom på, att kärleken minskat. Ibland tom från den som vill ha sex. Ibland är den sekundär för den tappat sexlusten.

Det jag blir upprörd över är att du säger generaliserar om kvinnors sätt att fungera. Du skriver i inlägg ovan att du tror att kvinnor sexlust fungerar så att de tappar lusten efter några år.

Med ditt sätt att resonera var orsaken till att du tappade lusten i din förra relation att du var kvinna helt enkelt, för det är så kvinnor är. I så fall kommer det ju blivit lika denna gång...Så som DU beskriver att kvinnor fungerar. Jag menar att man måste ta in fler faktorer i hur tex kärlekn är, hur bra relationen är. Vilken inställning man har till sex, hur mycket man njuter osv, osv.

För övrigt tycker jag att det är stor skillnad på kärlek. Att stanna för att man är lojal är något helt annat, tycker jag. Jag känner varma känslor för mitt ex. Jag känner omsorg och värme, och är mån om att han ska må bra, men det räcker inte. Jag tror inte att alla är som mig. Däremot är jag ute efter att fördjupa frågorna.

Jag tycker att orsaken är avgörande, och det är OLIKA.

Är det:

-Attraktion som brister, särskilt avgörande om det upprepar sig.

-Är det kärlek till partnen som brister

-Är det kärlek från partnen brister

-Är det kärlek från båda som brister

-Är det sexkvaliteten som brister ( Antingen njutning som sådan, eller att sexuella preferenserna för olika)

-Är det övrig hälsa som brister

-Är det dålig kommunikation som brister (Man kanske inte vågar berätta hur man känner, eller tvärtom att man bara kommunicerar sina egna behov, utan att fråga den andre hur den känner)

-Är det för stor skillnad i inställning till vad som är lagom frekvens

-Är känslor kring sex problematiska, tex med känslor av plikt, krav och prestationsångest mm

-Är det otrohet från någon som ställt till det (sedan kan man ju fundera på orsaken till det)

-Eller annat

Det kan ju vara flera faktorer.
  • New  Dawn
    theotherone skrev 2018-11-06 08:40:11 följande:

Det finns säkerligen hundratals anledningar om varför den ena parten i ett förhållande tröttnar på att ligga med den andra. I vissa fall beror det kanske på att partnern inte ger tillräckligt mycket (eller rätt) uppmärksamhet, inte tar hand om sitt eget utseende, eller tar ansvar för hushållet i samma utsträckning.

Men jag förstår inte riktigt varför vissa har så svårt att acceptera att i vissa fall så beror det inte alls på att den som vill ha sex gör för lite/för mycket/fel i förhållandet. Ibland beror det faktiskt på att den ena partnern tappar lusten helt på egen hand, utan att det skulle bero på den andre.

Jag, och säkerligen många med mig, lever i förhållanden där vi känner att vi vridit fullständigt ut och in på oss själva och provat allt för att få intresset att vakna igen hos våra partners, men det går inte. Och de hävdar bestämt att det inte handlar om brist på kärlek, det handlar helt och hållet om brist på lust. Utan att kunna definiera varför. Och det man inte saknar, anstränger man sig inte för att få tillbaka...

Jag tror ibland det är svårt att se riktigt vad som är fel, när man är uppe i det. Även hos den som inte har lust. Det är möjligt att din partner känner sig värdelös, och på riktigt tror att hennes inte KAN känna lust. Jag tror det är mer jobbigt än folk förstår att inte har lust. Sedan kan reaktionen på det vara att bara dra sig undan sex.

Nu vet jag inte om du är man eller kvinna, och det är lite avgörande, för kvinnor har lättare att hamna i situationer att de har sex även utan att vara kåt, eller tillräckligt kåt, utan att det märks på samma sätt. En man kan känna ångest över att inte få erektion och känna att han inte är tillräckligt "manlig", men han kan inte ställa upp på ett osynligt sätt.

Jag tror att sexlivet förändras med tiden och att man måste aktivt anpassa sig efter det. Vad har du för tankar om det?

Något som också säger mycket är hur närheten ser ut och hur kommunikationen kring sex ser ut, och hur sexlivet sett ut tidigare. Har din partner kunnat kommunicera tidigare. När började sexlivet FALLERA? Har ni pratat om hur hen känner inför sex, tex att prova ha intim närhet?
  • New  Dawn

Var inte meningen att ordet "fallera" skulle bli skrivet med versaler

• New  Dawn
    theotherone skrev 2018-11-08 08:37:02 följande:

Jag håller absolut med om att det säkerligen är ångestframkallande att inte känna lust, inte veta varför, och samtidigt veta att det påverkar ens partner. Men jag tycker att man som ena parten i ett förhållande har ett ansvar att faktiskt försöka ta reda på varför man inte har lust.

Jo, men det kan vara väldigt svårt att göra själv, utan hjälp, om man tror att man bara "är" så. Har man ingen lust behöver man troligen ofta hjälp att nysta i känslorna.

Min fru har i princip alltid haft obefintlig lust, åtminstone i vårt förhållande.

Jag tycker det är märkligt att man väljer en partner som man är så olika. Om du tycker att sex är viktigt är det ju olämpligt att välja någon som inte tycker det, men förvänta sig att den ändrar sig.

. Hon vet inte vad hon tänder på (jag har frågat henne flera gånger och hon svarar alltid "jag vet inte"), hon vet inte vad jag tänder på (hon har aldrig frågat mig, på över 15 år). Hon har sagt att hon nog har ett komplicerat förhållande till sex, men hon har aldrig velat utforska närmare varför. Och varför skulle hon? Hon saknar inte sex, då finns det ingen anledning för henne att anstränga sig för att börja vilja ha det.

Hade mitt ex frågat mig vad jag tände på skulle jag inte kunnat svara. Ibland var jag kåt, men det var liksom inget speciellt med det, inget specifikt utlösande. Jag har tom lite svårt att svara på det idag, även om jag nog skulle komma på några saker som påverkar, men det är lite olika. För mig är det viktigaste är att det är kravlöst. Hon vågar nog inte fråga dig eftersom hon vet att hon inte kan leva upp till dina önskemål, så det blir bara jobbigt. Sedan kan jag tycka att det är angeläget att ta reda på vad ens partner tänder på, men om man har problem med sexlivet är det inte så lätt. Man måste lösa det känslomässiga knutarna först.

Alla former av försök från min sida att prata förutsättningslöst/söka hjälp kring varför vi har ett nästan obefintligt sexliv har hon bestämt avvisat. Hennes resonemang är att alla måste göra avkall på något inom ett förhållande och detta är det hon anser att jag behöver göra avkall på. Mitt behov av ett sexliv inom förhållandet har hon tolkat som att jag vill ha det perfekta förhållandet, vilket är en utopi enligt henne. Hon säger att alla hennes kvinnliga bekanta som också har  barn (vi har barn, det kan ibland bli barn trots att man bara ligger en, två gånger om året), är i samma situation. Så jag ska minsann inte klaga. Själv misstänker jag att hennes tjejkompisar sagt något i stil med att "med barn hinner man ju typ aldrig ligga längre", och de har syftat på att istället för en, två gånger i veckan så blir det numera någon enstaka gång i månaden. Detta är "aldrig" för dem. Men min fru tolkar "aldrig" som att de inte har sex alls numera (som det i princip är för oss). Men detta är bara vad jag tror.

det.

Det blir klart jobbigare när det gått så lång tid som 15 år. Det blir liksom mycket i bagaget. Har du frågat henne att hon skulle önska att hon hade mer lust?

Vad säger hon om/när du säger att du inte trivs i erat äktenskap som det är nu. Om du säger att du inte kan tänka dig fortsätta leva kvar i relationen som den är. Vad säger hon då?

Intim närhet har vi naturligtvis också provat. Hon tycker det är mysigt, men det ökar inte hennes lust. Jag kan ha "förspel" med henne i en timme, men det ger henne inga lustkänslor alls. Efter ett tag brukar hon också säga att hon även behöver få vara ifred/vara ensam ibland. Om jag gör A, vill hon efter ett tag ha B. När jag gör B kommer hon efter ett tag vilja ha A. Och så fortsätter det.

Njuter hon av denna närhet? "mysigt" är lite vagt begrepp. Vad njuter hon av? Jag njuter jättemycket av massor av saker som inte gör mig kåt. Tex smekningar på benen. Tycker hon att det är någon närhet, smekningar, kyssar är skönt överhuvudtaget? I så fall kan man njuta och känna efter och i så fall ta reda på var det är skönast (Tex vår på benen är det på utsidan, insidan, framsidan) . Är det så att hon ändå känner pressen att bli kåt när ni ha denna intima närhet? När jag pratar om intim närhet, menar jag att kunna smeka varandras kön utan att det måste leda till sex. Jag tror absolut inte sådant är självklart. Jag förstår inte din förklaring om A och B.

Detta med att hon vill vara ifred skulle kunna vara ett tecken på att hon upplever att närheten från dig är pockade och kravfylld. Det måste ni i så fall lösa, eller så har hon tappat känslorna för dig, så att all närhet känns fel och då finns inget att göra, då är det mer samtalet om att du inte trivs och inte kan tänka dig leva kvar i relationen som den är, som gäller.
  • New  Dawn
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-04 05:07:24 följande:

Jag vill absolut inte vara dum utan bara m undrar om du funderat på om din tjej verkligen njuter av sex. Sen jag träffade min kille så har jag faktisk också undvikit sex eftersom det aldrig blir särskilt bra . De gånger vi haft det e det enbart för hans skull. Fråga henne om du kan göra nåt bättre. Jag väntar själv intensivt på den frågan från min kille.

Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-08 22:16:01 följande:

Ja du har rätt i att det är just samlaget som är för långt. Jag försöker ersätta det med annat sex och det är oftast väldigt VÄLDIGT trevligt för oss båda. Det har vi haft med oss hela tiden och där e han grymt skicklig. Jag har tyckt det är helt tillräckligt för mig och vi hade faktiskt inte samlag alls i början. men till slut så kom vi fram till att vi iaf borde testa o det gick ändå bättre än jag trodde.I början. nu ere svårt o backa bandet liksom

Så du undviker sex, för de gånger ni haft det är det endast för hans skull, MEN han är grymt skicklig när ni har annat sex.

Vad du gör är dock att vänta (intensivt) på en fråga från din kille och undviker sex...

Skärp dig och berätta hur du vill ha det!
  • New  Dawn
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-09 23:14:53 följande:

Ja det har du nog rätt i. Jag får väl göra det. Han e ju vuxen han måste ju kunna ta det liksom. Då har man iaf sagt det och han vet det och även om han kanske inte lyckas förändra nåt så kommer han ha större förståelse

Ja, och du är ju också vuxen.

Tror inte han blir besviken om du berättar att du tycker att han är grym på annat sex än samlag. Han är nog betydligt mer besviken om du inte säger nåt, utan bara ställer upp på något du inte gillar.
  • New  Dawn
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-12 22:10:51 följande:

Ja som det är nu så är det så orgasmerna fixas. Dvs utan "knull" och jag är absolut inte i behov av orgasm via just att han är inne i mig. Men jag kan sakna just det från tidigare förhållanden. Nu inser jag ju naturligtvis att jag valt honom trots att jag ganska direkt insåg att det nog skulle bli annorlunda. Det e lite det som gör att jag drar mig från att ta upp det för han har reagerat väldigt konstigt när jag berört ömnet tidigare. typp blev tyst o verkade nästan ledsen. 

Dina inlägg känns märkliga. Du kanske behöver repetera vad du skrivit tidigare.

Du skriver initialt att du intensivt väntar på frågan om han kan göra något bättre. Du skriver att du inväntar ett mer "dedikerat samt" l kring det. Du skriver att du tror att ni kommer att lösa det här för han är inte omöjlig. Du beskriver att han "glömmer bort sig". Du skriver också att du kunde klara dig utan samlag och bara ha annat sex, men nu är det just det du saknar... Herregud. Den killen har det inte lätt!
  • New  Dawn
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-13 19:43:42 följande:

Åsynen av butrustningen ja

Jaha, så det är storleken som är problemet. Väldigt intressant att du skriver att du tror att ni kommer att lösa detta "för han är inte omöjlig"... Dessutom undrar jag hur du ser att ett dedikerat samtal om hans kukstorlek ska se ut.(!)

Du undviker sex för när ni har det har du det bara för hans skull. Du väntar dock på att han ska fråga om han kan göra något bättre. Du skriver att du vill att han ska vara mer lyhörd och komma ihåg vad som funkat. Problemet är att du inte vill ha samlag, eller i alla fall mycket kortare, för det ger inget. Han är dock grymt skicklig på "annat sex" och det är egentligen tillräckligt för dig.... Men(?) ... du saknar "vanligt sex" (!)

Du vill att han ska ta det på allvar och ville därför först att han skulle ta upp det själv, men nu tänker du att han kanske tar det på "allvar" fast du tar upp det.

Stackars kille.
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-13 19:42:47 följande:

Ja kg förstår att det kan verka förvirrat men min inställning till det dedikerade samtalet har delvis förändrats av kommentarerna jag har fått här. Dvs jag chansar på att han tar det på allvar om jag drar upp det på allvar. initialt tänkte jag att han inte skulle förstå om han inte själv tog steget till samtal. Att han tar det på allvar är en förutsättning för att han inte ska glömma av sig tror jag. I nuläget klarar jag mig utan och om sexet fortsätter på detta sätt utan att bli bättre på jag lina gärna avstå. MEN jag saknar vanligt sex iaf. Hoppas det tätare ut några frågetecken.

Svar på tråden Frågor till sexlösa män i förhållanden