• Anonym (H)

Frågor till sexlösa män i förhållanden

Nä raka inte av allt håret bara för att du börjar tappa det. Kolla med kvinnan först. Vissa av oss föredrar andra frisyrer.

New Dawn skrev 2018-11-01 22:00:18 följande:

Tycker du har en bra grund??, men jag tror det är viktigt att uppnå kravlös närhet. Då ökar förutsättningarna för att få naturliga tillfällen där sex kan växa fram. Jag tror också det är bra att prata om sex på ett lättsamt sätt. Om man blir van att prata när det är bra, tex efter sex, är det lättare att ta upp problem och önskemål sedan.

Håller med om att närhet är grunden. Drar man sig undan och tappar den så kommer man inte bli så svältfödd att man kastar sig över varandra för vilt sex. Så funkar det bara i distansförhållanden, inte när man går runt i varsin isig bubbla hemma i vardagen. Närhet föder lust.

En annan viktig aspekt av kvinnans (brist på) lust är hur hon mår i övrigt, stress på jobbet, gillar hon sin kropp osv.
  • Anonym (H)
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-04 11:09:26 följande:

Jo i de bästa av världar. Det jag menar är väl att jag inväntar ett mer dedikerat samtal kring det och då allra helst initierat av honom. Jag har nämnt förbättringspunkter då och då när det blir fel. Vi har inte hängt ihop jättelänge heller .

Om sex är viktigt för dig, gör slut. Ni verkar inte ha någon bra fysisk/sexuell kemi mellan er. Om man upplever en man som otroligt attraktiv och skön att vara nära så spelar hans teknik mindre roll. Man är upphetsad och vill att det ska bli skönt och då säger man små saker så att han förstår vad han ska göra. På dig verkar det som att du bara vill att han ska visa vad han kan, så att du kan utvärdera om det duger. Låter också som att han inte är så lyhörd och inte sätter din njutning först. Dåliga förutsättningar.
  • Anonym (H)
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-08 19:31:12 följande:

Nja o sex är viktigt och jag vet att jag borde vara mer rakt på och det hade jag vart omjag trodde han skulle ta det bra. jag tänder absolut på honom och kemin finns dr det är nog mest tekniken som blir fel mellan oss och när det är bra är det jätteskönt men sen råkar han glööma bort sig o vi slappnar av för mycket o då börjar jag spänna ig så får man börja om igen

Oavsett vad trådstarten skriver så handlar inte sex om att leverera orgasmer åt sin partner. Prova att smeka dig själv eller använda vibrator samtidigt som han knullar dig, dvs du tar ansvar för det tekniska. Han "bryr sig om din orgasm" på samma sätt som en kvinna bryr sig om mannens orgasm dvs genom att inte sluta sexa innan partnern har kommit.

Be om oralsex eller vad du nu gillar också, och låt honom träna, men döm inte ut honom för att han inte levererar i början av ett förhållande.
  • Anonym (H)
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-12 22:10:51 följande:

Ja som det är nu så är det så orgasmerna fixas. Dvs utan "knull" och jag är absolut inte i behov av orgasm via just att han är inne i mig. Men jag kan sakna just det från tidigare förhållanden. Nu inser jag ju naturligtvis att jag valt honom trots att jag ganska direkt insåg att det nog skulle bli annorlunda. Det e lite det som gör att jag drar mig från att ta upp det för han har reagerat väldigt konstigt när jag berört ömnet tidigare. typp blev tyst o verkade nästan ledsen. 

Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-13 19:43:42 följande:

Åsynen av butrustningen ja

Aha, vad tror du han skulle tycka om att använda en dildo på dig då och då för att ge dig chansen till vaginalorgasmer, om det är det som är problemet? Bara det finns en stark attraktion så borde det mesta gå att lösa rent tekniskt. Om båda förstår problemet och är lösningsinriktade. Förstår om du tänker dig för innan du tar samtalet. Undrar hur man själv hade tagit att partnern påtalade att man var för stor där nere jämfört med hans tidigare partners...
  • Anonym (H)
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-16 23:16:44 följande:

Jo dildos kan va ett alternativ även om man kanske föredrar the real real. Helst skulle jag bara vilja att han kom på nåt sätt som gjorde det mindre smärtsamt.

Jag har nog missat vad som är problemet, kan du skriva ut det i klartext???
  • Anonym (H)
    Anonym (Mittfel) skrev 2018-11-17 17:58:05 följande:

Ja. Problemet är att jag får väldigt ont när vi har sex. Och efteråt känns det väldigt mörbultad m8nst sagt

Aha måste ha blandat ihop med ngn annan tråd där det klagades på för liten utrustning :)
Svar på tråden Frågor till sexlösa män i förhållanden