Inlägg från: Griseknoen35 |Visa alla inlägg
  • Griseknoen35

Samboavtal

Festival78 skrev 2018-11-04 16:19:03 följande:
    T (min sambo) ägde lägenheten vi flyttar ifrån. Han köpte den bakom min rygg när vår dotter var 1år. Jag stod inte på något papper av ägande & vi hade inget samboavtal och vi är inte gifta.

Nu har vi köpt ett hus & han har gått in med allt kontantinsats & allt (han som har pengarna för han gjort karriär medan jag varit hemma med barnen & förlorar min karriär) jag står som ägare på halva huset.
    Min sambo vill att vi skriver samboavtal & skuldbrev om vi skulle separates någon gång i framtiden. Bifogar de här.
    Men då var ju lägenheten lika mycket din enligt sambolagen. Hade ni separerat när ni bodde i lägenheten hade du haft rätt till halva då den köptes för gemensamt bruk. Alltså är det båda eran vinst som är inlagd i huset nu. Nej, du ska inte skriva på något samboavtal nu. Du har också lagt in pengar i huset.  
  • Griseknoen35
    Festival78 skrev 2018-11-04 16:20:33 följande:
    phpLIfyL080908.jpg

phpHTGykv06453.jpg

php7PCqkb64654.jpg
    Nej skriv verkligen inte på!! Han tänker på sig själv här och sitt bästa, han ser efter sitt eget bo om ni separerar. Dags att du börjar göra det också genom att inte skriva på det där. Huset är köpt, han kan inte komma med det där nu. Vägrar du skriva på och han vägrar flytta in i huset då får ni väl sälja och dela på pengarna. 
Svar på tråden Samboavtal