Inlägg från: Amerika321 |Visa alla inlägg
  • Amerika321

Hjälp

Får man pumpa ut både brösten i en bröstpumps flaska? Jag har en bröstpump som har bara en flaska tänkte om jag kan pumpa ut båda mina bröst.

• Svar på tråden Hjälp
  • Amerika321

Ja, jag vill pumpa både brösten i en flaska då det inte kommer så mycket mjölk. Jag har en sån manuell bröstpump, dr brown den verkar dålig! Har bara provat idag.

• Amerika321

Ja det stämmer man blir kladdig och det är så jobbigt att sitta och trycka! Den avent, är det denna du pratar om?

https://www.meds.se/philips-avent-comfort-brostpump-scf330-20?gclid=EAIaIQobChMI05GUzLuv3gIVTM-yCh390gN2EAQYASABEgJ3CvD_BwE#

Är den elektroniskt, asså att den pumpar ut själv? Jag får inget mjölk på den dr brown!! Är orolig!

• Amerika321

Tror du det kommer mjölk då? Eftersom på denna manuella kommer nästan ingenting. Jag behöver pumpa då jag behöver gå någonstans eller göra något själv ibland så min son kan vara hemma med mormor o hon kan mata honom.

• Amerika321

Jag beställde en från bröstpump från medela eletrisk precis!!

Får hålla tummarna att det kommer något haha.

Kan man ta med mjölket som man pumpat ut? Om jag häller i den i en varm termos eller om jag sätter in flaskan i en filt.

Vad var din anledning att du pumpade.

• Amerika321

Jag har pumpat lite med den manuella bröstpumpen, de kom ut lite gran och mina bröst är så svullna på morgonen. Vet inte om jag inte kan använda den eller om de bara inte vill komma ut mjölk. Hoppas sen medela funkar. De känns bra och mata barnet med flaska eftersom de ganska jobbigt o amma ibland, och man ser hur mycket barnet dricker/äter. Brukar ni ge ersättning till era barn? Jag började ge min son 60 ml på kvällen innan han ska sova ibland dricker han och ibland vill han inte dricka ersättning. Han bajsade varje dag fram tills han blev ca 3 månader nu han bajsar en gång i veckan och hans mage pirrar. Har det hänt er?

Svar på tråden Hjälp