whippitwhippet skrev 2019-04-03 19:46:05 följande:
Idag var jag på första besöket hos barnmorskan sedan inskrivningen och hälsosamtalet. Mitt hb hade sjunkit till 113, men barnmorskan sa inget om att börja med järntillskott än och för min mages skull slipper jag gärna!
SF-måttet var 23, vilket var prick i mitten av kurvan. Jag som känner mig jättestor! Har gått upp 6 kilo sedan jag blev gravid (gick ner några kilon i början också) men börjar redan känna mig nervös över att bli stor och tung. Med mina två andra barn har jag gått upp 20+ kilo och det hoppas jag verkligen att jag slipper den här gången!
Hur är det för er andra, mår ni bra? Någon annan som får springa på toa minst 1-2 gånger varje natt? Jag kan dessutom inte somna om så det blir alldeles för korta nätter!
Jag har är i vecka 25 (24+5) och har gått upp 7 kg redan men för mig brukar det alltid bli att jag går upp rätt mkt i början och att det sedan normaliserar sig så jag är inte så orolig över det. 15-18 kg känns helt ok för min del att gå upp (totalt) men givetvis beror det ju på vad man vägde innan, vattenmängd etc alla är ju olika! Mitt hb var förra veckan 117 och då tyckte min bm det var dags för vidriga niferex så nu är jag igång med det men än så länge går det oväntat bra. Tror det också varierar när de sätter in niferex etc utifrån hur ens järnvärde förändrats. Klarar mig än så länge utan att springa på toa nattetid. Däremot är lilltjejen i magen sjövild när hon är vaken och sparkar så det syns (och känns) rejält på utsidan av magen. Illa riktade sparkar innebär ibland brådis till toan kan man väl säga :). Någon mer som har en vilde/a i magen?