• LoveEver

BF juli 2019 - stannar på FL

Granskott skrev 2019-02-19 22:11:27 följande:

Har ni andra fått några cravings? Hittills har jag mest mått illa och fokuserat på saker som får mig att må mindre illa men de senaste dagarna har jag haft ett sånt galet sug efter mozzarella med balsamico på. Man blir så knäpp ibland alltså:)

Under mina !ndra graviditeter har jag haft KRAFTIGA cravings sedan ÄL från allt från ostfralla/vallmofralla med skinkost till sura godistefat, men med denna graviditeten hade jag bara från äl fram till typ v.6-7.. då var det mycket smoothies, sedan dess har jag inte haft några cravings alls :/ lite tråkigt men bra för plånboken ;)

Dock så känner jag i kroppen att jag behöver sött o salt typ varje dag men inget sådär speciellt.

Roligt med cravings :) speciellt när de inte kostar så mycket :))
  • LoveEver
    frökenBea skrev 2019-02-20 06:36:04 följande:

Wishful och LoveEver, lycka till idag och kom in och berätta sen!

frökenBea skrev 2019-02-20 06:40:37 följande:

Tänkte på en sak...hade det inte varit kul att skriva in oss i TS i en lista liksom. Typ så: vårt alias-vart i sverige vi bor-våra tidigare barn-vårt beräknade datum.

Bara en tanke, lättare att att hålla reda på vem alla är tänker jag, börjar närma sig allt mer ju och roligt att lära sig vem alla är :)

Vad tycker ni?

Det ska jag göra ;))

Det där med BF-lista började jag med rätt så långt fram i tråden ..

Vi har ju blivit fler så hoppas fler fyller i sig :))

*Linda2barnsmamma, 28 partner 29 år. 4e barnet BF ca 17/6

*Annasandra, 22 partner 32 år. 1a barnet BF 2/7 

*Längtar, 33 respektive 37 år, 2:a barnet BF 3/7

*Nema, 23 och partner 29 år, 1a barnet, BF 4/7 

*LoveEver, 32 respektive 40 år gamla, 4e barnet, BF 14/7 

*Va1kyrja, 29 respektive 30 år gamla, 2:a barnet, BF 15/7 

*SweetDelight, 24 och partner 32 år, 2:a barnet, BF 19/7 

*Smulanochkexet, 30 respektive 31 år, första barnet, BF 20/7 

*Kinan, 36 respektive 43 år, 3:e barnet, BF 22/7

*fian82, 36 och partner 26 år. BF 22/7

*Selmans, 25 resp. 27 år. Första barnet. BF 22/7.

*hakunamatataa, 28 år respektive 31 år, första barnet, BF ca 26 juli
  • LoveEver
    Wishful skrev 2019-02-20 09:00:09 följande:

Kl 10:00 då är det dags för dig snart då. Jag måste väntan ända till klockan 15:00. Sist var de en timma försenade också.

Ja nu är vi påväg :)) wihoo

Ååh vad drygt nästan hela dagen som hunnit gå då.. men den som väntar på nåhot gott ;)

Hoppas de onte är försenade idag så du slipper vänta ännu längre !!!

Vi hörs väl senare efter dott UL :)

Ska ni ta reda på vad ni väntar eller ni kanske redan har gjort det ?
  • LoveEver

Alltså WOW

Jag är helt utom mig <3 <3 <3

Vi fick se vårt älskade lilla barn igen och allt såg jätte bra ut och BM var JÄTTE bra (!) Hon tittade länge och pausade och pratade och hon berättade in i minsta detalj vad vi tittade på. Verkligen kanon bra och känns såå skönt att hon var så trevlig och att vår bebis växer och busar precis som hon ska :))

Ja ni läste rätt HON :)) Vi ska få en flicka <3 vår alldeles egna finaste Saga som nu ska sluta samman vår stora familj på 8 <3 (det är alltså sista barnet för vår familj)

Min äldsta kommer bli såååå glad, han har väntat och längtat efter en lillasyster i så många år <3

Ååååh vad glad jag är, jag ska alltså efter 3 pojkar få en liten flicka, helt magiskt WOW :)) <3

• LoveEver
    Kinan skrev 2019-02-20 14:15:18 följande:

GRATTIS! Kul med en liten flicka också och har ni redan bestämt namnet? Jag längtar också till RUL och har bara några dagar kvar. :)

Ja det namnet betyder Mycket för oss så det namnet har vi haft spikat till en tjej under många år. Ska bli sååå roligt och spännande.<3

Önskar man hade en ultraljudsmaskin hemma så man kunde titta på bebis lite då o då, det är ju helt otroligt roligt att se de små liven <3

Förstår din längtan efter att se er lille (*William) :))
  • LoveEver
    frökenBea skrev 2019-02-20 16:18:00 följande:

Ååhh, stort grattis!! Lilla Saga <3 vår blir en Novalie :)

Tack så mycket :)) Novalie är också mycket fint namn :)
    Wishful skrev 2019-02-20 16:55:35 följande:

Grattis! Vad härligt att allt såg bra ut. Vi väntar också en liten tjej.

Tack så mycket :)) verkar vara ett tjej år i år :D kul
    Granskott skrev 2019-02-20 18:45:59 följande:

Å så härligt!

Jag ska på rul på måndag. Även här är det en liten flicka, vi tog reda på det redan på nipt, vi kunde inte hålla oss!

Ååh vad roligt :)) som jag skrev ovan så verkar det vara ett riktigt tjejår i år :)) kul

Då har ni något att se fram emot nu under helgen :))
  • LoveEver
    Kinan skrev 2019-02-20 14:15:18 följande:

GRATTIS! Kul med en liten flicka också och har ni redan bestämt namnet? Jag längtar också till RUL och har bara några dagar kvar. :)

Kom på nu att jag blandade ihop dig och Naano* ang. namnet William :)) hihi ursäkta (a)
  • LoveEver

Vad kul med 4 stycken som har BF samma dag (22 Juli) spännande och se vem utav er som blir först ut :)))

• LoveEver
    LiCh skrev 2019-02-21 07:42:14 följande:

Är det verkligen bara jag som hade en dålig upplevelse på RUL?? Eller skriver inte folk om det? 

Jag är helt knäckt över att behöva gå ifrån RUL och känna sig jätteförvirrad och ledsen....

Jag har varit med om många sådana ul tyvärr ... och fick också precis som ni ett skarpt Nej på svarslapp när jag väntade mitt andra barn, pappan inte kunde närvara vid UL så ville vi ha könet skrivet på en lapp för att båda skulle få reda på det samtidigt men det sa dem att så gör dem inte för dem måste visa oss vad det är för kön på skärmen.

Dock hade jag redan hunnit ana mig se vad det var när hon bla skulle mäta lårbenet .. (och jag hade rätt)

Så jag fick helt enkelt ta beskedet och tråkigt nog ge det vidare till mannen som ringde och skickade sms och var nyfiken på vad som skulle stå på lappen ..

Förstår att du är frustrerad och ledsen, mitt råd är att boka ett extra ul. Googla och kolla upp de olika klinikerna i din kommun .. kan skilja i pris rejält !

Kram på dig
  • LoveEver

Hello tjejer/partners :)

Hur går det för er ? Hur mår ni ?

Själv har man gått in i vecka 22 (21+3) mår förtillfället hyffsat bra, men dessa jäkla förvärkar buuuh de är inte alls roliga !! Hoppas ni andra mår bättre :))

Det där med kläder ...

Kan ju säga att jag höll på att dö förra året ..(!!) fick minstingen i slutet av Maj och det var ungefär precis då den "fruktansvärda" värmen kom, varken jag eller minstingen eller någon här hemma kunde ha mer än underkläder/blöja när vi var hemma .. när vi var ute så hade oftast lillen sin bambu filt på sig i vagnen o ibland bambubody/kläder.

Bambu kläder/filt är verkligen till att rekommendera !!!

Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL