• Ida3434

BF juli 2019 - stannar på FL

Granskott skrev 2018-12-05 22:43:26 följande:

Ni som mår illa, mår ni illa hela tiden?

Jag har mått illa likt åksjuka under nästan hela dagarna, inte kräkts men svagt illamående hela dagen. Idag har jag inte mått illa alls och blir såklart lite orolig. Har ni också bättre dagar där ni inte mår Illa? Eller mår ni lika illa konstant? Går in i vecka 8 imorgon.

PS, det värsta är att borsta tänderna tycker jag. Blir illamående direkt och får kvällningar av att sticka in tandborsten i munnen

Jag mår inte illa hela tiden men en stor del av dygnet. Har heller inte kräkts men blir otroligt äcklad av vissa typ av mat. 

Jag har inte känt någon molvärk på flera dagar, det gör mig lite orolig. 
  • Ida3434

jag har fått inskrivning den 10 jan, då är jag i slutet av v 13. Vul har jag gjort och ska göra ett till om 2 veckor. 

• Ida3434

Denna ständiga oro. Är i slutet på v 8 och mått illa i flera dagar. Ikväll känner jag mig precis som vanligt i kroppen. Ingen molvärk, inget illamående, ingen trötthet, ingen svullen mage. :(. 

• Ida3434

Ni som blivit sjukskrivna tidigt. Har ni berättat som det är på jobbet? Jag har en känsla av att jag blir sjukskriven tidigt men vill absolut inte att mina kollegor ska veta om att jag är gravid på mycket länge. 

• Ida3434

Nu har det varit en ny dag där jag inte känt av några symtom alls. Har mått dåligt hela helgen, vilket är jobbigt men man blir ändå glad över att få en bekräftelse på att något händer i kroppen. 

Blir så orolig när man inte alls känner sig gravid. 

• Ida3434
    Granskott skrev 2018-12-12 21:52:03 följande:

Är det fler än jag som mår som mest illa på kvällarna? På morgonen och dagen är det mest som en lätt åksjuka men på kvällarna eskalerar det och idag kräktes jag för allra första gången. Ordentligt också:(

Det värsta är att borsta tänderna tycker jag. Jag får kvällningar direkt av att stoppa borsten i munnen och känna skummet växa. Någon mer som har svårt för detta?

Jag mår också mest illa på kvällarna.  Känner inte igen det med tandborstningen. däremot har min gravida vän samma problem. Hon har bytt till barn-tandborste och mild tandkräm. 
  • Ida3434
    Kinan skrev 2018-12-14 15:17:53 följande:
    Precis samma här. Ibland mår jag illa även på morgonen men kvällarna toppar med råge. Inte kräkts ännu men oj vad nära det varit. Upptäckt att typ torra brödstänger och sura hårda karameller samt mjölk lindrar något för min del. Tidigare fungerade apelsinjuice och apelsiner men nu fungerar inte det heller utan bara mineralvatten.. Har svårt att äta generellt trots att jag försöker. Hoppas och tror bebis ändå växer och får näring från reserverna. Använder konstant seaband men tror egentligen inte på det. Vågar bara inte ta av dem. :)Hoppas du har ngt som lindrar för dig!
    Det är likadant för mig. Maten har blivit ett jättestort problem. Kan inte äta lagad middag överhuvudtaget så det enda jag kan äta är skorpor, lingongrova, fil och flingor. Godis och piggelin funkar också. Jag har inte heller kräkts ännu men jag har varit nära. Mår också illa mest på kvällarna. :( 
    Vilken vecka är du i? 
  • Ida3434

Är gravid i v. 10 och har jag mått illa konstant i en vecka och idag när jag för en gångs skull inte alls mår illa så är jag istället otroligt orolig för idag känner jag mig inte ett dugg gravid. 

Ska på nytt ultraljud på onsdag så hoppas hoppas så att den fortfarande lever. 

• Ida3434
    SofieElise skrev 2018-12-18 08:00:45 följande:
    Samma här, har mått så illa fast v. 6-8, fick några dagar utan illamående förra veckan men nu är det tillbaka igen. V 9 nu. Sover så dåligt! Mår illa kväll, natt och morgon. Vaknar typ 3 ggr per natt, går på toa och rullar runt av illamående och ngn slags oro i kroppen. Har ditt illamående kommit tillbaka?
    Jag Mådde illa imorse och i förmiddags men resten av dagen har varit bra. Har mitt tredje ultraljud imorgon. hoppas så att den fortfarande lever. 
  • Ida3434
    EllieJo skrev 2018-12-18 11:08:27 följande:
    Haha kopia av mina (väldigt få) symtom! Går in i v.10 imorgon. Man glömmer liksom bort att man är gravid när man inte har några tecken på det.. har beställt mat med ädelost flera gånger osv!

Tror knappt på att det är något i magen, längtar tills man får det bekräftat!

Någon som vet om man lyssnar efter hjärtljud eller liknande på inskrivningen? Vill bara ha liiiiite bekräftelse! Haha
    Samma här, glömmer också bort att jag är gravid emellanåt. Ska på ultraljud imorgon så jag hoppas så att den lever fortfarande. 
Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL