Inlägg från: SmulanochKexet |Visa alla inlägg
  • SmulanochKexet

BF juli 2019 - stannar på FL

LoveEver skrev 2018-11-11 21:16:58 följande:

Idag fick den blivande pappan reda på att vi ska bli föräldrar Igen

Han blev så glad och chockad på samma gång :)))

Och har upprepat flera gånger idag *Vi ska bli föräldrar Igen*

UNDERBART <3

Gav honom present och ett fars-dag kort som jag gjort själv.

På framsidan är det ett foto på alla våra barn inne i kortet har jag skrivit lite från barnen och mig avslutade med att skriva dit alla barns namn och la till *Mini-2019* och sedan skrev jag vänd i hörnan .. han vände på kortet och där hade jag satt på ett extra papper som det stod *Vad döljer sig här bakom*

Han öppnade upp och där hade jag tejpat fast grav-testet :) (se bilder)

Oj vad vi längtar till Juli <3

Men åh vilket fint sätt att säga det så <3
    Ida3434 skrev 2018-11-11 19:13:21 följande:

Plussade idag efter 8 års kamp. Omtumlande och chockad :) 

Åh, jätte jätte Grattis! Vilken lycka! Vilken härlig "belöning" det plusset kan ge :)

Välkomna ni andra :)
  • SmulanochKexet
    LoveEver skrev 2018-11-11 22:45:23 följande:

UNDERBART grattis :)))

Veckorna står för När du blev befruktad så du blev befruktad mellan 2-3 veckor sedan och det stämmer ju då om du är i vecka 5 :)

Tack tack :) Är nog ännu i lite chock, aldrig haft denna må-bra feeling, men vad spännande det känns! Oh fruktansvärt efterlängtat!

Tusen tack för förklaringen LoveEver, blev mycket konfunderad över resultatet på veckorna. Men då vet jag :)
    Längtar skrev 2018-11-12 05:36:32 följande:

Då är vi i samma situation, har också plussat efter 8års kamp

Grattis till dig med Längtar :)
  • SmulanochKexet
    Jilo skrev 2018-11-12 13:47:44 följande:

Hade med viss tvekan bokat vul idag, 6+1. Det var jag jätteglad för när jag fick (pyttesmå) bruna flytningar lördag kväll och söndag morgon! Och vilken glädje att få se ett litet frö med tickande hjärta! Så lycklig :)

Vilken härlig känsla det måste varit för dig! :) Jag längtar till det ultraljudet. Både jag och min man vill ha ett tidigt, för att våga tro på det ännu lite mer :)

Det är ju så himla nytt för oss, med spökstreck oh inbillade symptom :/

Så jaa, vi längtar jätte mycket till det besöket. Ska kanske boka in det först ;)
  • SmulanochKexet

Hade med viss tvekan bokat vul idag, 6+1. Det var jag jätteglad för när jag fick (pyttesmå) bruna flytningar lördag kväll och söndag morgon! Och vilken glädje att få se ett litet frö med tickande hjärta! Så lycklig :)

Vilken härlig känsla det måste varit för dig! :) Jag längtar till det ultraljudet. Både jag och min man vill ha ett tidigt, för att våga tro på det ännu lite mer :)

Så jaa, vi längtar jätte mycket till det besöket. Ska kanske boka in det först ;)
  • SmulanochKexet

• SmulanochKexet
    Kinan skrev 2018-11-12 20:58:28 följande:

Får ni välja VUL utan "anledning" i era landsting? Här måste det antingen finnas anledning typ blödning eller så alternativt så får man bekosta det själv (tror iofs det är ganska billigt men ändå)!

Jag vet faktiskt inte, med handen på hjärtat. Men ifall mvc inget säger när jag bokar tid så tänkte jag fråga, finns det ingen möjlighet bekostar jag ett. Googlade på en klinik där det kostar 570 kr. För mig är det värt det. Lugna mina nerver, och framförallt min mans :) Jag känner ju ändå att något är annorlunda i kroppen, det kan inte min man se/känna ju.
  • SmulanochKexet
    Ida3434 skrev 2018-11-15 16:49:11 följande:

Går in i v.6 imorgon och känner fortfarande inte några grav-symtom förutom lite molvärk emellanåt. Ibland glömmer jag bort att jag ens är gravid.

Någon mer som knappt känner att ni är gravida ännu? Är så orolig att det ska vara något fel. Ska göra ultraljud om 2 veckor. 

Jag har som dig Ida3434, vissa dagar känner jag ingenting oh blir lite orolig när jag väl kommer på det! Men shit, just ja jag är gravid! Typ :)

Som igår kväll när min man frågade om jag ville ha en cider oh jag svarar ja tack! Haha, jag kom på lilla bebis precis innan jag skulle den :)
  • SmulanochKexet

BF-listan

*Nema, 23 och partner 29 år, 1a barnet, BF 4/7 

*LoveEver, 32 respektive 40 år gamla, 4e barnet, BF 15/7

*Va1kyrja, 29 respektive 30 år gamla, 2:a barnet, BF 15/7

*SweetDelight, 24 och partner 32 år, 2:a barnet, BF 19/7

*Kinan, 36 respektive 43 år, 3:e barnet, BF 22/7

*Smulanochkexet, 30 respektive 31 år, första barnet, BF 20/7

• SmulanochKexet
    Ida3434 skrev 2018-11-15 21:58:00 följande:

Exakt så är det för mig med. Jag glömmer bort det och så blir jag superorolig när jag väl kommer på att jag har tagit flera positiva grav-tester men känner mig inte alls gravid. Så många man läser om som mår illa och har ömma bröst tidigt i graviditeten.

Hur långt är du gången? 

Det enda jag känner är som en tyngd i livmodern. Inte alls som mensvärk, vilket ju är positivt! Min man konstatera dock igår att det inte var lika mycket hår i duschen som det alltid är annars, det är väl ett gravsymptom?

Jag är i v6 (5+3). Du då?
  • SmulanochKexet

Först och främst, jätte Grattis till er alla nya som plussat oh kommit in i tråden :)

Kumminsilver skrev 2018-11-18 01:08:31 följande:

Tycker jag känner av en ?full? känsla i livmodern men bara vissa dagar och vissa stunder. Har haft ömma bröst till och från vissa dagar också. I övrigt inget. Förra veckan kände jag mer molvärk och illamående, inte längre... Är så orolig så fort jag inte känner av något alls. Har nu de senaste dagarna märkt att min livmodertapp gått från att vara väldigt högt upp och mjuk, till stenhård och lägre (känner den när jag stoppar upp progesteron)... Det känns inte alls bra. Den ska vara just hög, stängd och mjuk under graviditet. Ligger faktiskt och smågråter av oro och kan inte sova pga detta. Vill inte gå igenom ännu ett missfall :(

Åh vad jag känner igen mig i dina symptom! Blir nojig över när jag inte känner något, oh samtidigt som jag känner molvärk är jag orolig över mens/missfall.

Apropå livmodertappen så är min stängd, låg och mjuk. Är det samma för alla? Och definierar man hög/låg på samma sätt för alla? Min första graviditet och har väl egentligen inte känt på den/letat efter den annars, så har inget att jämföra med på mig själv. Eller ja, vid mens är den lite högre (använde menskopp.)
    Ida3434 skrev 2018-11-20 16:07:32 följande:

Jag är också 5+3 och känner också lite tyngd i livmodern och mensvärk emellanåt. Men inga ömma bröst eller illamående som många andra brukar ha. 

Åh, då är vi på exakt samma dag :) Men jösses vad jobbigt med känslan du hade. Tur att du ändå blev behandlad! Jag vet en gång när jag fick extrem värk efter ett samlag, ringde ambulans men de ville inte köra mig. Så min dåvarande körde in mig, en cysta stor som en apelsin med blod + nerver i sig var på väg att spricka. Det blev akutoperation.

När sa din läkare att man kan se embryot? Om en vecka? Håller tummarna :)
  • SmulanochKexet
    Ida3434 skrev 2018-11-21 18:06:36 följande:

Är i V 6 ( 5+3 ) och mitt hög ligger på 6000. Någon som vet om det är normalt? ska lämna nytt imorgon

Googlade på hcG nivå, enligt denna bild så skulle jag våga påstå att det är normalt. Sedan är ju iofs spannet i den veckan stor. Men jag gissar på bra värde :)

• SmulanochKexet

Nu var det ett tag sedan jag skrev här i tråden, men har inte orkat...

Ingen långvarad lycka för vår del tyvärr :(

Mf i 7+2. Men det är väl bara att ta nya tag. Hoppet lever ju iaf om att vi kan bli gravida efter 5 års försök.

Jätte Grattis till alla er andra förresten! Håller tummarna för er allihop :)

Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL