BF juli 2019 - stannar på FL
Naano: Åh grattis till lillen! Vilken resa ? ni är grymma!
Vila och njut
Själv är jag jätteförlust som kom från ingenstans så önskar att lillan stannar kvar till bf 10 juli
Naano: Åh grattis till lillen! Vilken resa ? ni är grymma!
Vila och njut
Själv är jag jätteförlust som kom från ingenstans så önskar att lillan stannar kvar till bf 10 juli
Hhh jätteförkyld !
Hoppas att det drar igång snart för er som väntar otåligt, jag ska följa er med spänning. :)
Ellen07 du får ta och krya på dig så du blir frisk lagom till förlossningen startar. :)
Jag har bf 10 kände precis som du och vaken till 2:30 inatt hade värkar med 8-10min mellanrum dock stannade av helt och somnar jag sedan och nu på morgonen har förvärkar ganska ofta ! Hoppas på barn inom snart
Hade precis likadant igår, både jag och sambon var redo på att vattnet skulle gå med tanke på hur mycket hon tryckte neråt, var mycket starkare tryck neråt igår än det har varit innan. Har nu haft mensliknande smärta i nedre delen av buken halva natten, BF imorgon, så hoppas det sätter igång idag :)
I morse tittade vår lilla dotter ut, några dagar innan bf.
Allt gick bra och det hela tog ca 12 timmar från första värkarna. Kom in till förlossningen med värkar var 3e minut men hade bara öppnat mig 2 cm, lite fostervatten hade börjat läcka. Jag förberedde mig på ett lååååååångt värk arbete men öppnade mig relativt snabbt :)
Samma här som sasu kraftiga Sd natten vaknade av de några ggr och mensvärk men inga riktiga värkar?! Ska till bm idag och bf imon.
Med mitt första och andra barnet kom värkarna dagen efter bf och inte som det här hhh tror varje natt att det är dags och på morgonen hur pigg som helst !
Ser att du också är inne nu precis som Sasu ni satt ju båda med värkar förut idag .. hur har det gått ?? :))
[quote=79747343][quote-nick]LoveEver skrev 2019-07-09 20:47:58 följande:[/quote-nick]Tack så mycket :))
Kl 19.47 kom hon vårt lilla hjärta <3
Nu blir det massa mys (och onda eftervärkar)[
Stort grattis till dottern !
Till love for ever:
Stort grattis till dottern ![/quote]
Stort grattis till er alla som ha fått hålla i era bebisar! Helt underbart !
Här sitter jag otåligt väntar på riktiga värkar , är lite besviken när inte kom på bf+1 som mina andra två!
Och det är faktiskt inte själva graviditeten jag trött på , jag har väntat hela 40 v så kan stå ut med 2 v till men man är rädd hela tiden att ngt skulle hända lillen under väntan !
Önskar lycka till till oss som väntar och grattis igen till er som redan håller i eran små liv!
[quote=79753258][quote-nick]frökenBea skrev 2019-07-12 12:33:35 följande:[/quote-nick]Åh, det är såå drygt när man tror att nu, nu händer nåt! Men nä...ingenting :(
Jag fick lite värkar igår. Men vi la oss och jag hoppades såklart att det inte skulle bli nån säm för mig. Men jodå, jag sov så gott så :( och helt smärtfri idag!! Grrrr!
Bf imorgon. Var hos bm idag. Bebisen är nere med huvudet men fortfarande ruckbart, wtf liksom!
Nåväl, det får väl bli när det blir.[/
Frökenbea:
Jag lider med dig, bf i onsdags och idag är helt smärtfritt och inte ens sammandragningar !!
Jag är 40 år och det här är mitt tredje och hört att man går över oftast med tredje barnet och större risk att gå över när man är äldre?!!!
Ska göra hinnsvepning på tis !!
Jippi !Nu gick vattnet på bf 3 men inga värkar , ringde fl ska åka in imon vid 9 !!!
Bea: ingen bebis ännu får vänta tills imon och ska bli igångsätt om inte kommer värkarbetet naturligt tills imon! Gick vattnet men inga värkar och fet läcker hela tiden och allt är ok med bebisen så far bi hemåt nu! Ska ladda med mycket vila och mat!
=79755463][quote-nick]frökenBea skrev 2019-07-13 10:41:13 följande:[/quote-nick]
Wow!! Så spännande :)) vid detta laget har du kanske redan ditt lilla liv hos dig.
BF idag för min del...
[/quote]
Bea: ingen bebis ännu får vänta tills imon och ska bli igångsätt om inte kommer värkarbetet naturligt tills imon! Gick vattnet men inga värkar och vattnet läcker hela tiden och allt är ok med bebisen så far vi hemåt nu! Ska ladda med mycket vila och mat!
=79755463][quote-nick]frökenBea skrev 2019-07-13 10:41:13 följande:[/quote-nick]
Wow!! Så spännande :)) vid detta laget har du kanske redan ditt lilla liv hos dig.
BF idag för min del...
Kl 1:45 idag kom ut våra Selma efter 3 timmar från första värkarna som kom igång med Oxytocin dropp kl 11 och sedan tog jättefart efter 2,5 timme var kroppen redo för att föda fram ! Fick bara lustgas , klar favo och stor hjälp när det gjorde ont!
All lycka till er som väntar!