SmulanochKexet skrev 2018-11-08 15:27:21 följande:
Jag kan nog garantera att jag känner likadant! Har Såå många gånger förr trott att jag varit gravid, med spökstreck på gravtesterna. Denna gång har jag kissat på 5 olika tester som alla förutom 1 visar positivt. Lite varierande i styrka, men två streck finns där. Even though, har inte gått förbi BIM än (det är en stoor milstolpe för mig) men när jag kommer på mig själv att fånle med happy thoughts blir jag arg på mig själv. Oh tänker att, "du lurar dig själv igen! Tänk vad deppig oh nere du kommer bli på lördag när mensen kommer!"
Men jag har en sån jävla må bra feeling i kroppen, så denna gång vågar jag vara lite mer positiv oh happy :) Det är en viktig känsla att ha, tror jag :)
Jag har tyvärr inga konkreta tips, men ett klyschigt ordspråk: Man måste våga för att vinna!
Lycka till Nema :)
Så skönt att höra att fler är lika oroliga som jag, men att klanka ner, och straffa sig själv för att man vågar tänka tanken är så lätt men så dumt!
Jag kanske kan hjälpa dig lite: pratade med min BM idag som sa att det inte finns någonting vi kan göra för att styra över ett mf eller inte. Det enda man kan göra är att försöka distrahera sig med lyckliga, stolta tankar och omge sig med nära och kära. Kroppen VILL vara gravid och vi få inte glömma bort styrkan hos kvinnokroppen.
Håller tummarna för dig på lördag men jag kan säga att jag hade exakt samma feeling i kroppen innan jag tog test och idag går jag in i vecka 7, så lita på din känsla och kropp tycker jag! :)