Ellen07 skrev 2018-11-08 08:27:25 följande:
Hej ! Jag har bf 13 juli ? Jag har 2 barn sedan tidigare 7 o 11år och nu är gravid med en ny ?nästa år fyller 40.
Är mycket orolig för missfall varför ställde en fråga i min tidigare inlägg om ngn har erfarenhet av progestrall cream som skulle användas när man plussar!!?
Hej Ellen07!
När jag använde progesteronkräm för att bli gravid så fick man med ett A4 med allmänna användningsråd. Man får dock ej kopieras, användas eller spridas utan medgivande. Meen, jag citerar ett stycke till dig. Och bifogar en bild på den typ av kräm de menar.
"Jag är gravid och vill förhindra missfall, hur använder jag krämen?
Börja med minst 100mg/dag så fort du vet att du är gravid. Gör inget uppehåll. Det går bra att trappa ned efter v12 då moderkakan börjar producera progesteron. Trappa ned med 20 kg per vecka tills du slutar helt. Använd den starkare progesteronkrämen istället."
LoveEver skrev 2018-11-08 08:54:30 följande:
Ååååh det är just dessa historier som mitt hjärta bultar extra mycket för.
Sitter med tårar i ögonen och känner hur jag spänner tår och tummar för er skull att det håller sig och att er tur är Nu <3
Jag tror nog att din man blir glad bara över att se/höra att Ni är gravida
Allt annat blir nog bara toppen över i:et :))
OM jag nu kan hålla mig så ska jag skriva ett kort (som vi brukar göra till varandra) och när jag skriver alla barnens namn så avslutar jag med "mini-2019" och sen även ge honom ett inpaketerat testresultat :)
Naw, vad gulligt av dig! <3 Jag hoppas också så innerligt att det verkligen är vår tur nu :)
Det tror jag också han blir, garanterat. Men med tanke på att det är fars dag på söndag så vore det så himla fint att hålla mig tills dess! Var ner till byn idag och köpte ett cb veckoindikator, får se hur länge jag håller mig ;)