Inlägg från: redoförbebis |Visa alla inlägg
  • redoförbebis

BF juli 2019 - stannar på FL

Hejsan!

Har en dotter på 2,5år och plussade 31.10 på BMI -5 (inte med tidigt test..) då jag redan mådde illa! Har dock haft oregelbunden mens och varierat mellan 23-28 dagars cyklar så misstänker att graviditets v4+5 som apparna säger inte kanske riktigt stämmer!

Känner mig berydligt mera gravid nu än jag gjorde såhär tidigt förra gången, illamåendet kommer och går, har varit uppsvälld hela veckan och har ordentlig växtvärk i magen och dessutom halsbränna ????

• redoförbebis

Började plötsligt blöda en kväll, en fläck i byxorna mittiallt, efteråt har det kommit på pappret men inte i bindan, lite mensvärk liknande men inte värre än jag hade första veckorna (v6 nu)!

Misstänker endå att det är missfall fast jag hoppas annat..

• redoförbebis
    SweetDelight skrev 2018-11-16 08:56:13 följande:

Det är ju inte helt ovanligt att man får blödningar i början av graviditeten utan att det beror på missfall. Jag hade det med sonen och det gick ju bra trots allt. Hoppas hoppas att det är så för dig med. 

Håller tummar och tår! Kramar <3 

Var på ultaljud nu men för tidigt för att se embryot men iaf var livmoderkakan där och jag fick kontrolltid nästa vecka, så det är väl 50/50 nu då!
  • redoförbebis
    SweetDelight skrev 2018-11-17 19:27:58 följande:

Hoppas hoppas!! <3

Hur är det med dig nu? Har blödningarna avtagit? 

Blödde egentligen endast ordentligt då på torsdag en stund, under natten och fredag kom det bara rostbrunt på pappret, 2 små koagel/slem trådar kom också, sen slutade det. Hade molvärk natten till lördag och sen det har kommit och gått lite..men har IBS och varit oroog i magen enda sen början och nu ät det ju ännu värre av stressen, så har lite svårt att skilja på vad som är vad! HcG var 18000 i fredags så de menade att det iaf stämmer med veckorna osv, om det nu har nån betydelse bet jag ju inte.

Är rädd för att hoppas och fredag känns väldigt långt borta just nu..
  • redoförbebis

Var på kontroll idag pga av blödningar förra veckan och då de såg bara hinnsäcken ännu, droppblöder fortfarande ibland (inte färskt blod) och har haft sjukt speciellt i höger sida..jag var helt säker på att det var kört! Men idag syndes ett mini mini foster med hjärtslag enligt måtten ca.v6+5 som uträknat!!! Hon hittade ingen orsak till blödningen och sa att det då knappast är farliga blödningar jag har så länge de inte år klarröda. Är superglad men kan ända inte känna mig lugn, någon annan med erfarenhet av att ha ont och blöda trots normal graviditet?

• redoförbebis
    Jilo skrev 2018-11-29 07:49:51 följande:

Inser när jag läser här varför jag drömde om djungelvrålsklubbor i natt!! :))) Blir att leta på nätet då det inte fanns i vår affär. Någon mer än jag som mår illa även nattetid och har tips (tänker inte smaska klubbor då...:)!)?

Mår mest illa nattetid, jobbar dessutom bara nätter förståss :D För mig fungerar salt bäst t.ex nötter eller liknande och mycket dricka! Jag kan inte ligga utan halvsitter eller sitter tills det ger med sig och jag kan somma..
  • redoförbebis
    whippitwhippet skrev 2019-02-02 07:09:46 följande:

Jag är i v. 16 nu, 15+5 idag. Läkaren jag träffade igår varnade för att det här kunde hålla i sig ett tag eftersom jag passerat första trimestern med några veckor. Mycket uppmuntrande! ;)

Jag var egentligen bara till läkaren för att diskutera fortsatt sjukskrivning eller ej, men hon tyckte att jag verkade så risig och började kolla lite prover och andra parametrar. Vilopuls på 93 och blodtrycket låg på 100/70. Urinprovet gav kraftigt utslag för ketoner (vilket ju är ett tecken på svält) så då skickade hon in mig till sjukhuset. Annars hade jag härdat ut hemma istället, så det var kanske tur i oturen att jag hade den där läkartiden just då!

Jag slapp det värsta illamåendet i v17, nu är det mest hunger eller vid starka lukter som framkallar illamåendet! Så håller tummarna för att det iallafall lättar lite för dig!

Min trötthet är fortfarande extrem..så har mist hoppet om att börja känna energin komma tillbaks som det skrivs så mycket om ????
  • redoförbebis
    naano skrev 2019-02-06 16:28:40 följande:

Frökenbea: ja min mage är rätt rejäl den också! Fortsätter det i den här takten så kommer det se ut som jag ska göra när Som helst om typ 2 månader.

Jag hade också gräslig huvudvärk ett tag. Gick runt med det som värst i 2 veckor dagligen, riktigt jobbigt. Men nu har det lagt sig och jag får det bara nångång numer. Barnmorskan trodde att det var Hormonell huvudvärk från graviditeten. Hoppas det blir bättre för dig med snart!

Nu är det bara 5 dagar kvar till mitt rul. Jag längtar så!! Då får vi förhoppningsvis reda på vad det är för kön. Våra flickor här hemma tror på pojke, sambon tror på en tredje tjej. Jag vet inte alls! Spännande är det i Alla fall! :) går in i vecka 20 på fredag nu... snart halvvägs!!

Ni pratar om sjukskrivningar, jag jobbar fortfarande men jag tror att jag förmodligen kommer få gå hem tidigare än när graviditetspenningen går igenom (vilket den borde). Jag jobbar som nattundersköterska på ett väldigtt stort äldreboende där vi inte får lägga oss och vila. Känner nu när jag arbetar att magen spänner sig och det börjar bli jobbigt att springa mellan larmen. Jag hoppas att jag kan hålla ut två månader till och sen ta ut semester innan graviditetspenningen så jag får gå hem redan i april nån gång.

Whippitwhippet: hoppas att det vänder sakta men säkert för dig nu, vilken tortyr att vara så illamående. :-/

Jag jobbar även endast nätter inom hemtjänsten, gör lyft och svängningar ensam.. ibland hinner man ta det lungt en timme eller två, men ibland är det full rulle 10h i sträck..så jag känner igen mig med spänningarna när det blir för stressigt! Vi kör ett rullande system och har alltid 3 eller 4 nätter efter varann med lite längre ledigt emellan, märker nu att återhämtningen inte alls fungerar som innan och de där 4 nätters passen börjar bli alldeles för tröttsamma! Tänkte försöka orka till vintersemester i början av mars och sen försöka få gå ner i arbetstid så att jag inte sku ha så många nätter efter varann..annars känns det som om det blir så låååång väntan (V18 nu)!
  • redoförbebis

Nån med samma som mig?;

Gått in i v24 nu, har en känsla i magen som jag inte riktigt kan säga vad det är..det skär ofta till i utsidorna av magen som jag gissar på växtvärk,sen när jag rör på mig, böjer mig eller ibland inget alls så har jag liksom en känsla av att vara riktigt uppsvälld men ändå inte så at det syns/känns på magen tycker jag, ofta är det högre upp där livmodern nu börjar någonstans. Tar inte sjukt men är endå obehagligt.. var just ute och gick och måste gå sakta annars börja det töja och kännas, har ju även foglossning så jag tycker det är så svårt att veta vaf som är vad - är det sammandragningar eller vaf? ????

• redoförbebis

[quote=79573086][quote-nick]naano skrev 2019-04-18 11:35:33 följande:

Jag fick igenom min sjukskrivning på 100% i måndags fram till 5 maj då min graviditetspenning börjar gälla. Kändes som en stor sten lyftes från mina axlar.

Jag hade inte klarat av att jobba en natt till. Den sista natten förra veckan gick på ren och skär envishet. Sammandragningarna avlöser varandra när jag håller mig aktiv och inte får någon vilopaus och foglossningarna gör det outhärdligt. Jag har även foglossning i symfysen vilket är så otroligt smärtsamt. Det strålar ner i ljumskar och in i underlivet. Nån mer som har detta? Hade det i mina två tidigare graviditeter också.. 

Samtidigt som jag tycker det är helt underbart att få vara hemma känns det samtidigt lite halvtrist. Jag hade förhoppningen om att kunna jobba ända fram till åtminstone gravpenningen, men tji fick jag! 

Är ni fler här inne som "boar"? Jag kan liksom inte hejda mig.. även om det är 10 veckor kvar, så håller jag på och fixar. Köpte ny byrå in till barnrummet igår, som ska på plats idag. Tvättar och stryker färdigt sängkläder och bebiskläder (det är nåt särskilt med att stryka detta småtteplagg, hihi) och inreder i barnrummet. Samtidigt går jag igenom storasystrarnas rum och fixar och donar.[/quote]

Jag jobbar har också jobbat endast nattskiften, men i fredags tog jag mitt sista - sammandragningar vid alla lyft (vi jobbar ensamma inom hemvården nattetid) och foglossning som gjorde det svårt att komma i och ur bilen till sist..så nu är jag sjuskriven fram till gravpenningen!

Har nu idag haft ett riktigt hemskt tryck i bäckenet på symfys benet som jag inte riktigt är säker på om det ?bara? är foglossningen som förvärrats eller något annat, men har som tur inplanerat läkarbesök tills imorgon.

2a graviditeten och led också förra gången av hemsk foglossning, då hade jag värre i höft och ländrygg men nu är det kring magen och i symfysbenet/höft som det suttit och känner igen det du beskriver - not fun at all! ????

• redoförbebis
    frökenBea skrev 2019-05-07 22:38:46 följande:

Har haft så mycket "mensvärk" idag :/ och värk ända ner i benen. Har ni också mycket sammandragningar och förvärkar?

Blev sjukskriven pga mycket sammandragningar i v27 (v30nu) varit inne på 2 extra kontroller då de eventuellt tyckte jag hade mjuknat lite första kontrollen och har haft tryckkänsla ner ibland..men än så länge är allt okej. Ordinerad vila och ingen fysisk ansträngning antagligen fram till v34 om det inte förvärras innan! Första barnet föddes 37+1 så de misstänker att denna också kommer lite tidigare!

Har problem med magkatarr så det har varit ett enda jävla kaos känsla i min mage sista veckan och fick förra natten dessutom magsjuka..inte alls kul..hoppas blåbärssoppan hålls inne nu och att febern försvinner lika snabbt som den kom! ????
  • redoförbebis
    Ellen07 skrev 2019-06-13 21:52:46 följande:

Ja samma här ligger i soffan med förvärkar ????och lillan är ganska stilla och rör sig mindre !? Jmf med igår var superlativ dock nästan inga SDar? jag har bf 10 juli

Här är en till som just precis höll på

somna när molvärk/stick nere i magen började..har haft så flera ggr senaste vecka men nu har det hållit på mycket från och till sista timmen..dock får jag grymma karatesparkar och buff däremellan så kanske det är fixeringen som är på gång..tog iaf alvedon och hoppas att det lugnar sig, v35+1 idag!
  • redoförbebis
    frökenBea skrev 2019-06-22 13:51:41 följande:

Hej hej!!

Hopps ni mår bra allihopa :)

Tänkte höra ifall ngn har koll...är det vanligt att bebisen är "tröttare" i slutet av graviditeten och inte sparkas och boxas fullt så mycket som tidigare? Jag är nog lite nojig. Tycker att tösen inte är så aktiv som hon varit tidigare. Varit "seg" sen igår.

Jag är i v 36+6 idag. Vad har ni för upplevelse av era små bebbar?

Jag är i v36+3 och har konstaterat att min bebis är mest aktiv en stund åt gången nu bara och oftast på morgonen och kvällen, men då är det ju ordentliga rörelser som börjar vara mindre mysigt..så kanske det beror på utrymmes bristen och om de fixerat sig (min har fixerat sig och fjort första rotationen med hjässan)? Har inte så mycket att jämföra med trots andra graviditeten för förra gången kände jag nästan inga rörelser, hade inte då heller förvärkar som jag nu haft 1,5vecka och ibland riktigt ordentligt sjuka..ikväll drabbades jag av plötsligt illamående och tänkte behöva kräkas samtidigt som jag har lite molvärk igen, så får se när det faktiskt sätter igång (första föddes v37+1)!
  • redoförbebis
    Hoppasnu123 skrev 2019-06-29 16:33:35 följande:

Idag har jag nästan konstant sammandragning. Men ingen smärta mer än träningsvärk å lite hugg neråt... ständigt kissnödig å stenhård nere över blåsan..men kan ju kissa iaf.. plockat in i köksskåpen efter renoveringen, tvättat babykläderstädat hönshuset å har en svärm flugor runt benen där ja går runt i mina stödstrumpor å tights.. känner mej så fräsch!

Nån som har koll på spikmattor?

Har så mkt muskelknutor i benen.. brukat använda spikmattan innan, men vet inte hur lämpligt det är nu.. den ska ju bara användas på benen?

Finns många som går på b.la lymfterapi sista trimestern så tror nog inte att spikmattan är farlig att använda på benen! tack för tipset förresten, kanske det sku hjälpa mot mina enormt svullna fötter! Snyggkänslan med tights och stödstrumpor är bekant här också..fast nu just tycker jag det inte är så stor skillnad med eller utan så fuskar de varmaste dagarna!

Här har man kämpat och undvikit att gå upp i vikt då jag fortfarande har 20kg övervikt från förra graviditeten kvar..lyckats med att endast gå upp 3kg t.o.m v34 å då

Bara PANG så kom vätskan och jag har gått upp 6kg sen det, v38 nu!! (inte havandeskapsförgiftning..ännu iaf..de har stenkoll på mitt blodtryck nu just..)

Så jävla bittert.. :?(

Som många andra känns kroppen helt slut nu..Har haft onda förvärkar dagligen länge nu tycker jag förkyld och extremt trött..hoppas det inte är länge kvar nu!
  • redoförbebis
    naano skrev 2019-06-30 19:45:52 följande:

Nä fy för både kräkningar och dunderförkylningar! Ni får krya på er snarast så ni är pigga till bebisarna kommer. :)

Den där vätskan är ju inget vidare men det lär ju med största sannolikhet "rinna" av dig väldigt snabbt efter förlossningen. Hoppas verkligen att du slipper havandeskapsförgiftning, hade du det med första??

Jo hoppas på det, förra gången gick jag upp 25kg men då var nog orsaken att jag inte kunde röra på mig alls sista 3månaderna pga grymma ryggproblem och foglossning, så då var det mest fett och inte vätska! så dethär med elefant fötter är något helt nytt och förståss mycket hellre det än den smärta jag led av förra gången! Nej, ingen havandeskapsförgiftning förra gången så hoppas verkligen jag klarar mig, men som tur har blodtrycket hållits stabilt nu trots i den högre tillåtna kanten..

Ja fydå att behöva lida av illamåendet hela graviditeten, klarade mig med de första 17veckorna denna gång och bara några veckor första graviditeten - men förstår avsolut att du sku byta ut det till vad som helst - hoppas du inte behöver kämpa länge till!!
  • redoförbebis

Grattis till bebisarna!

Jag fick en hinnsvepning i samband med kontroll UL pga blodtrycket på torsdag kväll, haft ont och dubbelt mera tryck mellan benen sen dess, idag har magen känts så otroligt tung och alla böjningar och förflyttningar har känts av i magen ordentligt och nu ikväll släppte slemproppen...hoppas hoppas det kommer igång nu för min kropp börjar bli så jäkla trött!

• redoförbebis
    LoveEver skrev 2019-07-06 22:32:50 följande:

Låter som din förlossning är på gång nu, vad härligt :))

Önskar min snart också startar är sååå himla trött i kroppen och har såååå ont mellan benen.

Himlans svårt att gå upp för trappan och lyfta barnen kan man inte göra heller så man känner sig så dålig just nu .. :(

8 dagar kvar*

Ja usch och humöret sen..stackars 3åringen här hemma har nog en mamma som mist tålamodet helt och hållet ???? Ingen bebis ännu men mer och mer mensvärk!
  • redoförbebis
    naano skrev 2019-07-07 17:06:59 följande:

Tack allihopa! Vardagen börjar sakta men säkert infinna sig. :)

Redoförbebis: vad spännande!! Hur känns det nu? Blir det mer och mer värkar??

En tråd för bebistiden låter roligt!

Här har nog mensvärken suttit i från och till hela tiden, förvärkarna kan vara riktigt sjuka och ibland regelbundna men så klingar de av.. magen känns så hård hela tiden så att det är svårt att hitta något som känns bekvämt alls både när jag sitter och ligger, tänkte inte ens komma mig nära

fatet igår då jag sku äta!! Tynger mycket på och ilar och har sig så hoppas det snart är dags! Idag är jag helt utmattad, förde dottern till farmor och gick o vilade -

Vaknade 3h senare ????
Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL