Vårdepp skrev 2018-10-30 22:16:11 följande:
Ok. Blev det inga ägg eller blev embryona fel kromosommässigt? Jag har gjort en ivf där jag fick flera ägg, men inga som blev bra.
Vi gjorde inte ivf, utan naturliga graviditeter hemma i sängen. Men missfall även med dhea och immunmediciner efter utredning i Aten. Så dhea gjorde ingen skillnad för oss.
Sen kontaktade vi Avaclinic i Riga och han fick göra Sperm dna fragmentationstest men spermierna var för dåliga, skulle aldrig leda till levande barn. Donation var enda alternativet för att kunna gå vidare. Så vi gjorde då dubbeldonation med PGS i Riga. Blev 13 ägg, 12 befruktade alla levde dag 3. Dag 5 gjordes PGS på 8 blastos och 7 var normala kromosommässigt.
Eftersom alla dina embryon som du plockade ut hos ivfRiga som levde dag 5 var onormala efter PGS, så skulle jag rekommendera dig äggdonation. Men jag vet att vi pratade i en annan tråd där du beklagade dig över din gyn Sokolova och ivfRiga, att din man inte vill göra äggdonation, så jag kan bara beklaga att det inte blir någon mer ivf för er del. Äggdonation är den bästa och säkraste chansen när man är 44år och över.