Anonym (Eh?) skrev 2018-10-27 15:34:52 följande:
De har ett ansvar att se till att han inte dricker mer om han inte kan hantera sprit. Det är ju en potentiell livsfara för några hundra personer att ha ett rasande fyllo löst på ett flygplan. Det finns en anledning till att de kan vägra berusade passagerare att ens boarda planet.
Något som egentligen borde diskuteras är väl varför det serveras alkohol på flygplan i huvud taget. Det är dock en annan diskussion.
Angående stycke ett håller jag fullständigt med dig.
Jag misstänker ju att han smygsupit på taxfreespriten, det känns verkligen som att det ligger till så.
Jag har en bekant som var nära att bli vägrad ombordstigning på ett utrikesplan. Hon var rätt bra på snusen, jag var med på samma resa. Dock reste jag inte med henne. Så jag såg det hela.
Andra stycket däremot håller jag inte alls med. När man åker iväg på semester och har beställt mat så vill iallafall jag ha ett gott vin till maten. En gin och tonic och kanske en Baileys till kaffet.
En idé vore kanske att man hade någon form av begränsning hur mycket man får köpa?
Fast jag kan säga att jag har rest utrikes otaliga gånger och har inte en enda gång sett någon som varit odrägligt berusad. Aldrig.
Glad i hatten, visst. Men inte mer än så.