• MsFry

Flygbolag vägrar ansvar

Förstår att det var en obehaglig upplevelse, jag hade själv blivit upprörd över att mannen ens släpptes på flygplanet.

Men vad tänker du att de ska ersätta dig för? Fick du betala mer för någon biljett eller blev ni väldigt försenade till något?

Fanns det lediga platser i planet eller tänker du att någon annan skulle sitta brevid mannen än just ni? Tror du att någon hade gått med på att byta med er?

• MsFry
    Anonym (farmor) skrev 2018-10-27 08:08:39 följande:

Ja, man undrar... jag förstår inte ens dem som åker charter med så små barn. Faktiskt inte dem som åker med barn yngre än skolåldern.

Nu behöver ju inte något vara fel eller konstigt bara för att du inte förstår det. Det finns många skäl till att flyga (charter eller vad man nu flyger) med barn.
  • MsFry
    Anonym (farmor) skrev 2018-10-27 08:23:57 följande:

Att flyga charter finns EN anledning till och det var charter jag hade en åsikt om.

Att åka på charter med en bebis är för mig fullständigt obegripligt. Eller med småknattar som jag skrev tidigare.

Det handlar alltså om charter för att ytterligare förtydliga.

Jag blir alltid så förvånad över att det finns folk som tror att barn på något sätt ska existera i någon form av konservburk fram tills de når en viss ålder. Då är det okej att ta fram dem i offentligheten och förvänta sig att de sköter sig exemplariskt. Tyvärr funkar det inte så.

Charterindustrins största målgrupp är just barnfamiljer så det känns lite som om det kanske är du som är i otakt?
  • MsFry
    Anonym (Eh?) skrev 2018-10-27 19:15:45 följande:

Fast TS och hennes bebis hade suttit på sin plats om det inte vore för att en berusad man agerat hotfullt och kastat alkohol omkring sig. Jag skulle också flyttat på mig och mina barn om en oberäknelig, berusad man satt i närheten av oss. Det är en säkerhetsfråga och hade gällt varstans det än hänt.

Jag kan verkligen inte förstå hur så många i tråden får detta till att bli TS fel/ansvar/problem. Återigen en oberäknelig man som är berusad och beter sig som skit. Men vem får ta smällen? Inte han i alla fall utan TS, för hen borde inte ha rest med sitt barn. Hur fasen får ni ihop det?

Nä det var riktigt illa att de inte förhindrade att han klev på planet alternativt blev så full under flygningen. Och självklart var det en obehaglig situation för ts (och säkert många fler på flighten) men vad ska de ersätta henne för?
  • MsFry
    Anonym (Eh?) skrev 2018-10-27 19:28:52 följande:

Nej gällande ersättning har jag redan ifrågasatt det jag också. Men jag ser fortfarande inte hur det blir TS problem och att folk reagerar med lite "skyll dig själv" för att hen reser med ett barn.

Nä det är fan märkligt, det håller jag med dig om.
  • MsFry
    Anonym (mor) skrev 2018-10-27 07:29:12 följande:

Är du ensamstående och Thailändska? I så fall fattar jag varför du reser ensam med en bebis till Thailand när du är gravid och att det kanske inte är så enkelt och självklart borde du kunnat förutse?

Är thailändare mer eller mindre störningståliga menar du? Eller vad är relevansen inatt ifrågasätta ts skäl till stt flyga? Ska man behöva förutse att man hamnar brevid en rasande alkis på flyget?
  • MsFry
    Anonym (farmor) skrev 2018-10-28 11:21:25 följande:

Känner du mannen på flyget eller?

Eftersom att du "vet" att han är vad du kallar för alkis?

Jag ursäktar inte hans beteende med huruvida han är sjuk eller inte vet nog varken du eller jag.

Ja jag känner honom. Frågor på det?

Nä det gör jag sannolikt inte men om man blir så plakat på ett flygplan att man blir aggressiv och sedan arresterad väl på mark så kan man nog rätt lugnt anta att personen har någon form av problem med alkohol. Kände du att det var den springande punkten i mitt inlägg; ordet alkis?
  • MsFry
    Anonym (farmor) skrev 2018-10-28 16:05:55 följande:

Ja, faktiskt.

Jag tycker att det är äckligt nedsättande att använda det ordet om en sjuk människa.

Fast du kanske tycker att det är ok att säga neger också?

Lika nedsättande om en människa som inte kan krypa ur sitt eget skinn för att passa in i en idiotisk norm.

Men herregud, lägg av med att försöka kleta dina märkliga vanföreställningar på mig.
Svar på tråden Flygbolag vägrar ansvar