• Ok1020

Orolig

Hej! Har sedan 4 mån försökt bli gravid, vi är är under 30, har använt CB tester och fått fast smiley varje månad nästan exakt samma cykeldag. Har nu börjat tempa med NC också, har förövrigt prickat in ÄL varje månad och jag har väldigt tydliga känningar när jag har ÄL så egentligen hade jag väl inte behövt testa men vill åndå vara säker.

Hur som helst händer det inget, äter vitaminer och folsyra.. har en cykel på ca 27-28 dagar. Vet inte riktigt vad mer man kan göra för att hjälpa till på traven? Har läst om bisolvon, rosenrot, munkpeppar osv men tycker det känns svårt att veta om nått ens passar mig :(

Är så orolig för att det aldrig ska gå, tänker på det jämt och blir så ledsen vid varje mens. Mensen är planerad att komma när som helst nu i veckan.. vad gör man?

• Svar på tråden Orolig
  • Ok1020

Ja precis, svårt när man bara står och stampar på samma plats och inte kan göra nått åt det :( har inga barn sen tidigare. Tack iaf jag ska försöka hålla ut!

• Ok1020

Ja precis, svårt när man bara står och stampar på samma plats och inte kan göra nått åt det :( har inga barn sen tidigare. Tack iaf jag ska försöka hålla ut!

• Ok1020

Asså jag undra ofta hur sjutton det ska vara i livet, tex vi som vill ha barn gör ALLT och 50 ggr mer för att det ska lyckas, många kämpar i åår. Sen finns det pundare och hemska människor som råkar bli på smällen oftast fler än en gång. Vi som vill ha barn dricker inte, röker inte, ska vara vid perfekt hälsa och inte ens ta värktabletter. Sen finns det narkomaner som tar heroin dagligen och sover i en sopsäck och likväl blir dom med barn. Sjukt skumt och orättvist

• Ok1020
    Skitfrustrerad skrev 2018-10-24 20:30:53 följande:

Mja. Det bevisar väl bara att det inte behöver vara så komplicerat som man gör det. Men visst är det orättvist? Det tycker jag med. Vi har också försökt i 4 månader utan framgång. Fick min mens igår, ett par dagar sen. Alltid lika hoppfull, alltid lika besviken. Längtar efter det där plusset. Hur länge ska man behöva vänta!?

Elr hur, jag håller med.. ibland känner jag mig astaggad och förväntansfull men sen nu när jag är någon dag innan bim så vill jag bara lägga mig ner i ett hål i marken och förmultna om mensen kommer :( som du sa.. man gör det så otroligt komplicerat.
Svar på tråden Orolig